اقتصادی

گوشی‌های سرقتی یا اوراق می‌شوند یا قاچاق!

اگرچه سرقت تلفن های مسروقه به عنوان بخشی از برنامه فرعی برنامه ثبت نام (ثبت شماره تلفن های همراه) تبلیغ می شود ، اما تلفن های مسروقه معمولاً یا رد می شوند و یا قاچاقی به ایران همسایه می روند. و این برنامه نمی تواند از سرقت گوشی جلوگیری کند.

به گزارش سرگرمی برای همه ، با طرح رجیستری را اجرا کنید (ثبت شماره تلفن های همراه) ، فقط آن دسته از تلفن هایی که به طور قانونی وارد کشور شده اند در شبکه اپراتورهای کشور فعال می شوند. کارشناسان با تأکید بر تأثیر ثبت در جلوگیری از قاچاق تلفن های همراه ، یکی از برجسته ترین اقدامات دولت در سال های اخیر رجیستری است. آن دسته از تلفن هایی که به صورت قاچاق وارد شده اند ، ثبت نمی شوند.

واردکنندگان تلفن همراه به طرح ثبت تلفن همراه اعتقاد دارند از نظر شفافیت بازار موبایل ، کاملاً موفق بوده است“قبل از ثبت نام ، 98٪ از بازار تلفن همراه قاچاق بود ، اما اکنون 100٪ تلفن های ورودی به کشور قانونی است. بنابراین امروز هیچ کس نمی تواند حتی یک تلفن همراه به کشور قاچاق کند و از آن استفاده کند و قاچاق تلفن همراه به صفر رسیده است.

بارها تأکید شده است که هیچ مفهوم هزینه ثبت نام وجود ندارد. عملکرد رجیستری ، در واقع از قاچاق کالا جلوگیری می کند ، بنابراین تلفن همراه به صورت قانونی وارد کشور می شود که البته باید هزینه سود تجاری ، حقوق گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده را پرداخت کند. مجموع این هزینه ها هزینه تمام کالاهای وارداتی است. در حالی که بیشتر کاربران تلفن همراه فکر می کنند ثبت تلفن همراه هزینه ای دارد.

افزایش سرقت گوشی به دلیل گرانی این محصول

طی دو سال گذشته ، همزمان با بحران ارزی ، قیمت گوشی در بازار افزایش یافته است. از طرف دیگر ، سرقت تلفن همراه همیشه وجود داشته است ، اما با چند برابر شدن قیمت تلفن همراه ، مشکل دارندگان تلفن همراه چند برابر شده است ، زیرا اگرچه سرقت تلفن همراه خود برای انسان مضر بود ، اما اکنون تلفن هایی را بخرید که قیمت آنها دوباره افزایش یافته است. این مشکلات بیشتر شده است زیرا آنها مجبور هستند تلفن مشابهی را از بازار با قیمت های مختلف خریداری کنند.

به یکی از جداشدگان فرعی طرح ثبت (ثبت شماره تلفن های همراه) اشاره شد: جلوگیری از قاچاق کالا ، جلوگیری از سرقت تلفن پس از ردیابی تلفن های مسروقه. از آنجا که خرید تلفن های دست دوم در بازار معمول است ، اگر برای اجرای رجیستری نیاز به ثبت شماره تلفن همراه خود دارید ، اگر می خواهید تلفن خود را بفروشید یا آن را به تلفن دیگری منتقل کنید ، باید مراحل انتقال مالکیت در غیر این صورت ، بعد از مدتی تلفن برای سیم کارت جدیدی که در آن قرار داده شده فعال می شود. بنابراین تلفن های مسروقه در چنین شرایطی بی فایده خواهد بود.

علاوه بر غیر قابل استفاده ساختن تلفن دزدیده شده با اجرای رجیستری ، مشکل دیگر پس گرفتن تلفن به صاحب آن است. مقامات رئیس سازمان تنظیم مقررات رادیویی درباره روند یافتن تلفن گفتند که تلفن ها به عنوان یک جفت شماره سیم کارت و IMEI در سیستم ثبت شده اند. اگر تلفن به سرقت رفته باشد ، می توان آن را به این جفت ردیابی کرد و همچنین می تواند از عملکرد این تلفن ها در سیستم های کشور جلوگیری کند ، که یکی از مزایای غیرمستقیم برنامه رجیستری است.

با این حال ، بیش از دو سال پس از اجرای برنامه رجیستری ، روند ردیابی تلفن های مسروقه با استفاده از فناوری ثبت هنوز انجام نشده است. پیش از این ، سخنگوی پروژه ثبت نام ، حمیدرضا دهقانیان در مورد دلیل تأخیر صحبت کرده بود. اعلام کرد این سرویس موجود است قابل ارائه است ، اما ما باید بقیه مراحل را تثبیت کنیم و سپس این سرویس را ارائه دهیم.

تلفن های سرقت در شبکه داخلی کار نمی کنند

در همین حال ، رئیس سازمان تنظیم مقررات رادیویی حسین فلاح عشاقانی در این باره صحبت کرد. امکان سرقت گوشی ، حتی با این نقشه“اطلاعاتی که ما داریم معمولاً مربوط به آخرین اتصال تلفن به شبکه است ، کافی است اطلاعات تلفن مسروقه را گزارش کنید ، که سپس در” لیست سیاه “نشان داده می شود ، در غیر این صورت در شبکه کار نمی کند ، ” او گفت.

با این حال ، معمولاً وقتی تلفن دزدیده می شود ، دیگر آن را متصل نمی کنیم تا وقتی تلفن ها پاک نمی شوند ، برای وسایل جانبی مانند Alkyd و غیره قابل شنود است. علاوه بر این ، اگرچه یکی از دلایل افزایش تماس های تلفنی تهیه قطعات مورد نیاز برای تعمیر گوشی های آسیب دیده است ، اما اخیراً خبر تلفن های مسروقه از کشورهای همسایه به گوش رسیده است ، به طوری که پس از سرقت ، این تلفن ها به سارقان منتقل می شود و قاچاقچیان و در بازارهای کشورهای همسایه فروخته می شود.

بنابراین ، اگرچه به نظر می رسد که هدف اصلی از ثبت نام جلوگیری از قاچاق تلفن همراه و تنظیم این بازار بود ، اما کاهش سرقت تلفن های همراه کسانی که تلفن های آنها به سرقت رفته بود محقق نشد.

انتهای پیام: