علمی و پزشکی

گجت پوشیدنی از فشار خونی ها مراقبت می کند

اندازه گیری فشار خون نه تنها دشوار است، بلکه همیشه دقیق نیست. در همین راستا Aktiia یک گجت قابل حمل برای این منظور توسعه داده است.

این محصول در سال 2021 در کشورهای انگلستان، سوئیس، آلمان، اتریش، فرانسه، ایرلند و ایتالیا معرفی شد. با این حال، در CES2022، نمایشگاه لوازم الکترونیکی مصرفی ایالات متحده، او این محصول را ارائه کرد و اعلام کرد که در ایالات متحده در دسترس خواهد بود.

گجت پوشیدنی فشار خون کاربر را اندازه گیری می کند

سخت افزار سیستم Actia شامل یک دستبند است که می توان آن را به طور دائم روی مچ قرار داد. این دستگاه از فرآیندی به نام فوتوپلتیگموگرام (فتوپلتیسموگرام) برای ساطع پالس های نور سبز استفاده می کند که از پوست عبور کرده و به عروق داخل می رسد.

با تجزیه و تحلیل انعکاس نور در گیرنده های نور زیر دستبند، می توان تغییر قطر رگ ها را با هر ضربان قلب تعیین کرد. در مرحله بعد از این اطلاعات برای محاسبه فشار خون کاربر استفاده می شود. داده ها به یک برنامه تلفن همراه منتقل می شود که سابقه فشار خون کاربر را نیز حفظ می کند. به این ترتیب پزشکان این افراد می توانند تغییرات اعداد را در طول زمان بررسی کنند.

این دستگاه قادر است به طور خودکار 50 قرائت در روز، شبانه روز و همچنین وضعیت های مختلف را انجام دهد.

این مورد زمانی است که فشارسنج‌های معمولی کمتر می‌خوانند، و بدن باید در موقعیت خاصی برای استفاده از آن باشد.

آکیتا در حال حاضر در حال آزمایشات بالینی در اروپا است و به زودی در ایالات متحده با مشارکت بیمارستان زنان و بریگام (یکی از شرکت های تابعه دانشگاه هاروارد) آزمایش خواهد شد.

46: