علمی و پزشکی

سیل کم تحرکی در ایران تا ۲۰ سال آینده/ ۳۰ میلیون ایرانی فشار خون دارند!

به گزارش شفاف ، افشین ملایی در جلسه شورای سیاستگذاری شهرهای ایران که ظهر امروز (پنجشنبه) برگزار شد ، با اشاره به اینکه طی 10 سال آینده سیل در کشور رخ می دهد ، اظهار داشت: این تکرار در کشور تکرار نشده است. بیایید برای این سیل آماده شویم ، به دنبال مدیریت پیشگیرانه باشیم ، زیرا آمارهای بهداشتی نشان می دهد که در دو دهه آینده ما در برابر سیل در کشور بیکار خواهیم بود ، تمام توانایی های کشور از این طریق به چالش کشیده می شود. ما با افراد معلول ، از نظر بهداشتی و جسمی خوب ملاقات خواهیم کرد.

او ادامه داد. “وقتی شیوع زندگی کم تحرک در کشور به 56٪ می رسد ، احساس عقل سلیم احساس خطر می کند. این سوال پیش می آید که چرا 56٪ از مردان و 65٪ از زنان باید کم تحرک باشند.

رئیس فدراسیون ورزش های همگانی اعلام کرد که اگر زمان را از دست بدهیم ، عواقب جبران ناپذیری خواهیم داشت. در جلسه شورای عالی سالمندان اعلام شد که میزان پیری در ایران سریعتر از میزان پیری در همه کشورها است. باید بدانیم که در کشورهای پیشرفته صنعتی ، آنچه در ایران در زمینه پیری برای 25 سال اتفاق افتاد ، حدود 100 سال است.

مولی ادامه داد. “طی این سالها ، ما تغییرات جمعیتی داشته ایم که به تدریج خود را نشان می دهد. در 10 سال آینده ، با مشکل پیری مواجه خواهیم شد.

وی با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا نشان داده است که می توانیم کشور را با چالش روبرو کنیم ، گفت: “اگر سیاست خود را تغییر ندهیم ، در معرض خطر بزرگی هستیم ، تا 20 سال آینده با رنج و چالش های مدیریتی روبرو خواهیم شد.” این اتفاق افتاده

رئیس فدراسیون ورزشهای همگانی اعلام کرد که دانش آموزانی که باید انعطاف پذیری بیشتری نسبت به جمعیت داشته باشند ، اما 22٪ چاقی دارند ، گفتند. طبق گفته وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ، 30 میلیون و 700 هزار ایرانی فشار خون بالا دارند. چه اتفاقی افتاد که این همه به ایرانیان فشار آوردند؟ چگونه باید این وضعیت اصلاح شود؟ ما قطعاً باید سیاست های جدید را در نظر بگیریم و هم افزایی داشته باشیم.

مولی ادامه داد. “ما می دانیم که منابع مالی دولت محدود است ، اما با تلفیق توانایی های ملی ، ما می توانیم یک رویداد مهم را شناسایی کنیم – بنابراین با تمرکز بر سرمایه اجتماعی ، توسعه زیرساخت ها ، انتقال به یک ایران فعال.”