استان ها

آب اصفهان‌ جیره‌بندی نمی‌شود/کاهش فشار شبکه داریم

به گزارش خبرگزاری سرگرمی برای همه از اصفهان ، ناصر اکبری وی با اشاره به وضعیت ذخیره سد آینده رود گفت: با توجه به ذخایر اندک سد آی آینده رود قطعاً در ماههای آینده شاهد کاهش فشار آب در مزارع آشامیدنی خواهیم بود ، اما اگر افراد سرانه 15 لیتر آب آشامیدنی را مدیریت کنند تابستان امسال را بدون نگرانی سپری خواهیم کرد.،

وی با اشاره به جریان تقاطع رودخانه آی آینده در دهه گذشته ، توضیح داد. در سالهای اول خشک شدن رودخانه ، لوله های زیرزمینی آب غنی تر بودند ، اما امسال وضعیت همان سال 1397 است. ما با کاهش بارش مواجه شدیم.

معاون توسعه و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان به تفاوت این سال های 1997 اشاره کرد و گفت: “امسال اصفهان از نظر خشکسالی و باران مانند سال 1997 است با این تفاوت که در یک وضعیت قرار داریم. فوران تاج ، مانند سال 1999. این وضعیت را بسیار پیچیده تر کرده است.

اکبری تأکید کرد. امسال اصفهان یکی از شهرهای دارای تنش آبی است ، زیرا فقط یک چهارم سد آینده رود دارای مخزن است و میزان بارندگی کافی نیست.

وی خاطرنشان کرد: به محض افزایش دما 30 تا 35 درصد ، مصرف آب افزایش می یابد دما معمولاً در جولای-آگوست 35 تا 42 درجه سانتیگراد است.،

وی گفت: در تابستان امسال ، به دلیل خشک شدن رودخانه آینده ، چاه های فلمن فرصت تخلیه ندارند. “فرهنگ مصرف بهینه Optimal بزرگترین کمک به مردم برای غلبه بر این وضعیت در تابستان امسال است. ABFA اقدامات لازم را برای حفظ فشار شبکه به طور مستقیم توزیع آب انجام خواهد داد.

اکبری تأکید کرد. “وقتی ما در شبکه آب مدیریت فشار داشته باشیم ، بدون شک مصرف آب مردم کاهش می یابد ، اما باید توجه داشت که مجتمع های مسکونی منبع ذخیره آب دارند ، ما نمی توانیم داخل ساختمان ها را کنترل کنیم ، در این صورت لازم است کنترل شود مصرف آب توسط مردم.

او افزود: در سال 1999 ، میانگین مصرف سرانه آب آشامیدنی در اصفهان 157 لیتر بود ، اما اگر مردم مصرف روزانه خود را به 15 لیتر برسانند و آن را به 142 لیتر سرانه برسانند ، تابستان امسال را بدون نگرانی سپری خواهیم کرد.،

48: