استان ها

دانش‌آموختگان فقه و مبانی حقوق اسلامی چه آینده‌ای دارند؟/ تشریح وجه تمایز رشته فقه‌ و حقوق

گروه استان های خبرگزاری آنا حسین بزاری؛ بیرجند مدتها مهد علم ، هنر و فرهنگ بوده است و بسیاری از افراد مشهور ، از جمله عبدالله بیرجندی ریاضیدان-ستاره شناس ، محمد حسن گنجی پدر جغرافیای ایران و کاظم معتمدنژاد استاد ارتباطات ایران را پرورش داده است.

این شهر قبلا بسیار خوب توسعه یافته بود ، بنابراین بیرجند است این شرکت دارای یک شرکت آبرسانی است و شرکت خطوط لوله بیرجند به عنوان اولین شرکت آبرسانی در ایران شناخته می شد. بیرجند همچنین اولین شهری در ایران بود که در سال 1302 ، قبل از تهران ، خط لوله انتقال آب شهری داشت.

از زمان تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند در سال 1985 ، بسیاری از دانشجویان مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در این دانشگاه پذیرفته شده اند و از سال 1999 ، دانشجویان دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد پذیرفته شده اند.

تاریخ پذیرش در مقطع دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بیرجند از سال 1395 آغاز شد و اولین فارغ التحصیل این دوره هیچکس جز آرزو حسین زاده در رشته حقوق و مبانی حقوق اسلامی نیست.

خبرنگار آنا به مناسبت تکمیل مبانی فقه و حقوق اسلامی حسین زاده گفتگویی را با این دانشمند فرهیخته ترتیب داد که جزئیات آن به شرح زیر است:

آنا دانشگاه آزاد اسلامی واحد بیرجند چه توانایی هایی دارد؟

حسین زاده. بیرجند مدتها مهد علم و فرهنگ و همچنین توسعه کمی و کیفی دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند و همچنین تنوع ظرفیت های آموزشی ، علمی ، فرهنگی ، پژوهشی ، دانشکده مجرب ، م institutionsسسات رفاهی ، این دانشگاه را به بستری مناسب برای دانشجویان علوم تبدیل کرده است. برای آموزش دانش آموزان برگشته

علم حقوق چیست؟ کاربرد آن چیست؟

دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند ، با داشتن قابلیت های بسیار قوی ، فرصت های گسترده ، به واحدی موفق برای ظهور خلاقیت های نسل جوان و دانشجویی تبدیل شده است

آنا در چه سالی با مدرک کارشناسی ارشد فارغ التحصیل شدید؟ چرا دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند را برای تحصیل در مقطع دکتری انتخاب کردید؟

حسین زاده. در سال 1392 با مدرک کارشناسی ارشد حقوق اسلامی در خراسان جنوبی پذیرفته شدم ، این رشته را فقط با علاقه و دانش انتخاب کردم ، زیرا آن زمان در بیرجند اقامت داشتم ، این دانشگاه را انتخاب کردم.

در طول تحصیل از اساتید مجرب گروه حقوق اسلامی ، دانشکده حقوق ، گروه حقوق استفاده کردم و برنامه های زیادی برای عنوان دکتر داشتیم که موفقیت آمیز بود.

وضعیت شغلی دانشجویان دکترا در رشته حقوق ، آینده ، مبانی حقوق اسلامی را چگونه ارزیابی می کنید؟

حسین زاده. علم فقه عمدتاً به وظایف و حقوق بشر در پیشگاه خداوند و سایر قسمتهای جهان و. بنابراین ، در زمینه اصول فقه اسلامی ، مباحث مختلف اقتصادی ، اجتماعی و سیاسی جامعه مورد مطالعه قرار می گیرد ، اشاره به احکام و قوانین اسلامی ، مسئولیت ها و حقوق بشر از دیدگاه شریعت الهی ، از جمله رابطه انسان و خدا ، رابطه مردم با یکدیگر. یا مسئولیت های انسان را نسبت به “ذات” او بررسی می کنند.

رشته حقوق ، مبانی حقوق اسلامی است که مشکلات دانش حقوق و دیدگاه های حقوقی را از دیدگاه دانش حقوقی و بالعکس بررسی می کند. هدف اصلی این رشته تربیت مدرس الهیات و حقوق لازم برای دانشگاهها ، م institutionsسسات آموزش عالی است. آموزش علمی – پژوهشی لازم نیروی لازم سیستم قضایی کشور.

دانشجویان حقوق و علوم اسلامی چگونه می توانند موفق شوند؟

فارغ التحصیلان فقه و حقوق اسلامی می توانند در تخصص های دادگاه ، وکالت ، دفتر اسناد رسمی ، طلاق ، دفاتر ازدواج ، مشاوره حقوقی ، حتی به عنوان استاد دانشگاه کار کنند.

فارغ التحصیلان این رشته با تصویب چند نکته در اصول قانون بسیار قادر به تجزیه و تحلیل قوانین و قواعد استنباطی هستند ، و علاوه بر زبان انگلیسی ، آنها به زبان عربی تسلط دارند که پایه این رشته است.

آنا اصول فقه و حقوق اسلامی چه تفاوتی دارد؟

حسین زاده. فقه و اصول شریعت اسلامی بیانگر وظایف و حقوق بشر از نظر شریعت الهی است ، قانونی مبتنی بر خرد ، مبتنی بر سازش عقلانی ، و در زمینه روابط انسان و خدا ، روابط انسانی با یکدیگر یا مسئولیت های انسانی و این طبیعت است. بنابراین ، می توان تفاوت رشته حقوق ، مبانی حقوق اسلامی و رشته حقوق به معنای عام آن را درک کرد.

در حوزه حقوق ، اصولی ذکر شده است که طبق نظم و عادت انسان ، برای برقراری نظم باید در زندگی رعایت شود. اصولی که به تشخیص عقل ممکن است علاقه ای موقتی اما فوری داشته باشند. اما فقه مطالبی را بیان می کند که بر رشد انسان تأثیر می گذارد؛ بنابراین ، طبق قوانین اسلامی ، اصول و قوانین نباید تنها عامل نظم و امنیت باشد. فرد کامل نیز به آن نیاز دارد. از این حیث ، احکام فقهی می تواند نیروی ابدی داشته باشد.

آنا چه توصیه ای به دانشجویان جدیدالورود تحصیل در رشته حقوق اسلامی دارید؟

حسین زاده. دانشجویان جدیدالورود باید با علاقه ، دانش و آگاهی وارد رشته خود شوند و در صورت توجه به این مسئله مطمئناً موفق خواهند شد. نکته دوم این است که حضور منظم در کلاسها بسیار مهم است ، دانش آموزان باید در کلاسها حضور داشته باشند.

یادداشت برداری از اساتید ، خواندن کتابهای وارد شده و استفاده از تنها بروشورها و مرور دروس بسیار ممکن است. به دلیل تعداد زیاد دوره ها و مدت زمان محدود دانشجویان با مشکل روبرو می شوند.

تعهد مدیریت زمان و مدیریت به فرآیند یادگیری بسیار مهم است ، در تحصیلات تکمیلی علاوه بر آموزش ، کار تحقیقاتی نیز بسیار مهم است.

آنا وقتی در دانشگاه های دولتی و خصوصی تجربه دارید چه تفاوتی در تدریس دیدید؟

حسین زاده من واقعاً تفاوتی ندیدم. البته جدا از هزینه ها ، زمانی که هدف کسب دانش است ، دانشگاه لازم نیست ، دانشجو باید در زمینه تحصیلات خود سواد داشته باشد ، مگر اینکه درجه علمی کسب کند ، که متأسفانه به یک هدف مهم تبدیل شده است.

آنا الان چند مقاله ISC دارید؟

حسین زاده من سه مقاله ISC دارم که دو مقاله در مجلات داخلی و دیگری در ژورنال های خارجی منتشر شده است و در سطح بالایی از رساله خود دفاع کرده ام.

آنا – شغل شما چیست؟

حسین زاده. من در دانشگاه علوم پزشکی مشهد کار می کنم و دارای دو فرزند هستم. با توجه به دشواری های مسیر دانش – دانش ، موفق به گذراندن دوره دکتری تخصصی شدم.

پدر من یک عضو هیئت علمی و بنیانگذار گروه زنان و زایمان در دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند است. مادرم هم ماما است. وی در دانشگاه آزاد اسلامی حسابداری تحصیل کرد. یکی از دخترانم اکنون دانشجوی دامپزشکی است و دیگری دختر من دانش آموز دبیرستان سما مشهد است.

انتهای پیام / 4078/4062 /