بین الملل

دانشگاه آزاد اسلامی در ایجاد رشته‌های جدید و اشتغال‌زا فعال شود

به گزارش خبرنگار گروه دولتی خبرگزاری آنا از ایلام، ناصر نجفی در دیدار با بهروز ناصری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام خواستار ایجاد رشته های جدید – کاربردی – صنعتی برای اشتغال جوانان شد. . استخدام: ایجاد یک صنعت خوب و فعال کردن میادین پتروشیمی و نفت و گاز استان.

او اضافه کرد. ارتقای کیفیت آموزشی در دانشگاه و بهبود وضعیت فارغ التحصیلان می تواند مشکل اشتغال در کشور را حل کند که دانشگاه آزاد اسلامی در این زمینه رسالت خطیری دارد. (ادامه مطلب)

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری ایلام بر لزوم توجه به موضوعات مختلف در حوزه اقتصاد در بحث تامین زندگی انسان تاکید کرد و ادامه داد. دانشگاه آزاد اسلامی می تواند برای حل این مشکلات اقدامات موثری انجام دهد تا ارتباط خود را با صنعت، فعالیت اقتصادی و دانش بنیان تقویت کند و از ظرفیت این دانشگاه برای ایجاد ثروت در منطقه استفاده کنیم. دانشگاه علاوه بر بحث های تخصصی می تواند به فعالیت های فرهنگی نیز بپردازد. هنگام برگزاری دوره های آموزشی و علمی تخصصی باید از توانمندی های بالای دانشگاه در دستگاه های اجرایی استفاده کرد.

لزوم استفاده از ظرفیت دانشگاه برای تقویت باورهای دینی در بین جوانان

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام بر لزوم استفاده از ظرفیت دانشگاه برای تقویت باورهای دینی و ارزش های اسلامی در بین جوانان تاکید کرد. مردم انتظار دارند که رهبران جهادی در مورد آن بحث کنند عدالت و وارد مبارزه با فساد و تبعیض و رفع مشکلات در عرصه اقتصادی شود.

محمد سبحانه حسنی افزود. «دانشگاه یک محیط فرهنگی آموزشی است، طبیعتاً به نیروهای متدین «ولایی» توجه دارد، فضایی که دانشگاه آزاد اسلامی در شرایط جدید باید داشته باشد، توجه به ارزش‌ها، تقویت باورهای دینی. در دانشگاه، ترویج آن یک رسالت دشوار است.» این بر عهده دانشگاه است.

دانشگاه آزاد اسلامی باید در ایجاد رشته های جدید اشتغالزا فعال باشد

او اعلام کرد. «دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به مشکلات تخصصی، رشته های تخصصی خود، نتیجه آن فرد باید متخصص در آن رشته باشد نه اینکه صرفاً دیپلم بگیرد. چون کشوری که می خواهد توسعه پیدا کند نیاز به متخصص دارد.

لزوم استفاده از توانمندی های منحصر به فرد دانشگاه در توسعه استان ایلام

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام همچنین بر لزوم استفاده از توانمندی های منحصر به فرد این دانشگاه در توسعه کشور تاکید کرد. «این دانشگاه دارای قابلیت‌های تحقیقاتی منحصربه‌فردی است، قابلیت‌هایی برای توسعه و حل مشکل. استان اکنون ده ها رشته کاربردی در این دانشگاه از دانشیاری تا دکتری تأسیس شده است که عمدتاً بر اساس توسعه منطقه البته از نظر تحصیلی است. نیروی متخصص دانشگاه آزاد اسلامی در همه زمینه ها پیشرو است.

بهروز ناصری بیان کرد. توسعه کشور بدون توجه به نقش حیاتی دانشگاه ها تقریبا غیر ممکن است، همه مسئولان کشوری بر نقش دانشگاه آزاد اسلامی و سایر مراکز آموزش عالی در توسعه کشور تاکید دارند. در طول هشت سال گذشته در دانشگاه تحریم کردن کل دولت قبل بود و حتی در راه اندازی رشته ها با این دانشگاه همکاری نمی شد و گاهی مشاهده می شد که رشته های مرکز غیرتجاری به نام دانشگاه را تایید می کردند. اما برای این دانشگاه با آن همه سخت افزار و نرم افزار هیچ رشته ای تاسیس نکردند، اساس آنها عدم همکاری با دانشگاه آزاد اسلامی بود.

وی از رویکرد دولتمردان جدید در تبدیل دانشگاه آزاد اسلامی به یک «دانشگاه مردمی» انقلابی تقدیر کرد. یک دولت جدید.» و این یک تحقیق اساسی است.

انتهای پیام/4121/4062/