بین الملل

هزار و ۲۶۰ کانون در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی فعال هستند | آغاز کار «باشگاه رشد استعدادهای هنری ادبی جوان»

گروه منطقه ای خبرگزاری آنا؛ فعال سازی: مراکز فرهنگی، هنر و اجتماعی یکی از برنامه های اداره کل فرهنگ و امور اجتماعی معاونت فرهنگی رایگان دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی است. آنها همچنین از خدمات خود استفاده می کنند.

مراکز دانشجویی یکی از مهمترین و م effectiveثرترین اشکال فعالیت دانشجویی است که با هدف ایجاد زمینه مناسب برای مشارکت دانشجویان در اجرای برنامه های مذهبی ، انقلابی ، فرهنگی و هنری دانشگاه ایجاد شده است. در مراکز بیشتری مورد نیاز است ، البته می تواند منجر به فعالیتهای بهتر و پاسخگویی بیشتر به سلیقه های مختلف شود.

یکی از اهداف اداره کل مراکز فرهنگی اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی تنوع بخشیدن به فعالیتهای خود در سال تحصیلی جدید و توجه متوازن به ایجاد مراکز دانشجویی است.یکی از رویکردهای احتمالی معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی ، تسهیل ، تعمیق یا گسترش فعالیت های فرهنگی دانشجویان از طریق مراکز است که با تغییر یا اعلام آیین نامه اجرایی مراکز در دستور کار قرار گرفته است. سپتامبر 1999. دپارتمان امور فرهنگی دانشجویی واحدهای دانشگاهی کل کشور نیز از فعالیتهای مراکز فرهنگی اجتماعی حمایت کرده و امکانات و تجهیزات لازم را تا آنجا که ممکن است در اختیار آنها قرار می دهد.

در حال حاضر بیش از 1260 مرکز فرهنگی اجتماعی در گروههای دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد که دارای مجوز ، منشور ، منشی و اعضای ویژه هستند.

خبرنگار خبرگزاری آنا در سلسله گزارش ها و مصاحبه هایی با دبیران مراکز فرهنگی اجتماعی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور ، کار ، فعالیت ها و ماموریت های این مراکز را مورد بررسی قرار می دهد.

در این شماره با سید کاظم یکانی مدیر کل دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان متولی اصلی سیاستگذاری ، برنامه ریزی و نظارت بر حوزه فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی صحبت می کنیم.

تمرکز بر فعالیتهای فرهنگی دانشجویی با تسهیل ، تعمیق و گسترش مراکز دانشجویی

آنا فعالیتهای مراکز فرهنگی اجتماعی را به عنوان متولیان اصلی بخشهای دانشگاه چگونه ارزیابی می کنید؟ برای کیفیت بهتر فعالیتهای مراکز چه چیزی را ضروری می دانید؟

نکته ها: مراکز دانشجویی یکی از م formsثرترین اشکال فعالیت دانشجویی است که با هدف ایجاد زمینه مناسب برای مشارکت دانشجویان در اجرای برنامه های مذهبی ، انقلابی ، فرهنگی و هنری دانشگاه ایجاد شده است. در مراکز بیشتری مورد نیاز است ، البته می تواند منجر به فعالیتهای بهتر و پاسخگویی بیشتر به سلیقه های مختلف شود.

یکی از رویکردهای کلیدی معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی تمرکز بر فعالیت های فرهنگی دانشجویی با ترویج ، تعمیق و گسترش مراکز فرهنگی اجتماعی دانشجویی است که توسط هاس در دستور کار قرار گرفته است.

آنا دستورالعملها و مقررات باشگاه دانشجویی و مقررات و ارتقاء فعالیتهای با کیفیت دانش آموزان چقدر مثر است؟

نکته ها: در بازنگری مقررات مراکز فرهنگی اجتماعی بر دو نکته تأکید شد: به طور دقیق تر ، اجرای صحیح این نکات می تواند منجر به فعالیت های کارآمدتری شود.

یکی از این نکات این است که جذب استاد مشاور در یکی از مراکز بستگی به تجربه هیات علمی دانشگاه دارد که می تواند تخصص و تعهد کارشناس را علاوه بر م beingثر بودن با دانشجو در میان بگذارد. فرآیند تصمیم گیری اجرای برنامه ها را اجرا می کند. از مهارتهای دانش آموزان در فرایند اجتماعی شدن استفاده کنید.


بیشتر بخوانید:

توسعه کار گروهی در مراکز دانش آموزی

پویایی و تحرک دانشجو تصویر دانشگاه را افزایش می دهد


نکته دیگر توانایی ایجاد شبکه های جهانی مراکز است. برای این منظور ، در آیین نامه آمده است که اگر 30 مرکز با زمینه فعالیت مشابه برای تشکیل شبکه ملی مراکز با یک موضوع درخواست دهند ، این فرصت به آنها داده می شود. هدف این عملکرد تقویت اعضای شبکه و گسترش دامنه فعالیت های خود در سطح ملی است.

راهنمای دیگر حوزه مراکز اجتماعی-فرهنگی زیرمجموعه های دانشگاهی ، راهنمای جشنواره ملی رشد است که امسال برای اولین بار در بیش از 30 رشته تخصصی به دلیل نقاط قوت و ضعف برگزار شد. و مروری کوتاه بر سال جدید اعلام و اجرا می شود.

توجه متوازن به فعالیت ایجاد مراکز دانشجویی

آنا در مراکز دانشگاهی چند مرکز فرهنگی اجتماعی وجود دارد و در چه زمینه هایی است؟

راه اندازی دانشگاه آزاد اسلامی 1260 مرکز

نکته ها: در حال حاضر بیش از 1260 مرکز در گروههای دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد که دارای مجوز ، منشور ، منشی و اعضای ویژه هستند. بیش از 60 درصد این مراکز برای انتصاب استاد مشاور درخواست داده اند و ما مصمم هستیم که در آغاز سال تحصیلی جدید ، تمام مراکز موجود اقدامات کاملی را برای اجرای مقررات مراکز فرهنگی اجتماعی انجام دهند.

زمینه های فعالیت مراکز فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی عبارتند از: «فرهنگ-تمدن» با موضوعات ؛ مطالعات فرهنگی ، ایثار ، شهادت ، تمدن نوین اسلامی ، زمینه های دانش و … در موضوعات “اجتماعی”. Iha ihad Yavari ، Ah هلال احمر ، گردشگری ، کارآفرینی ، خیریه و غیره ، در زمینه “هنر و ادبیات” ؛ هنر انقلابی ، شعر و ادبیات ، نویسندگی ، سینما و عکاسی ، هنرهای تجسمی و غیره ، با موضوعات “مذهبی”. اسلام شناسی ، عفاف و حجاب ، تقریب مذاهب ، امر به معروف و نهی از منکر و غیره ، در موضوعات “انقلاب اسلامی” ؛ اندیشه های امامان انقلاب ، اندیشه های شهید مطهری و … در مورد “رسانه و فضای مجازی”؛ محصولات مجازی ، رسانه ها ، رادیو و … گنجانده شده است.

یکی از اهداف اداره کل مراکز فرهنگی اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی در سال تحصیلی جدید معاونت دانشجویی-فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی تنوع بخشیدن به فعالیتها و توجه متوازن به همه حوزه های دانشجویی است. فعالیت های مرکز سازی

آنا نقاط قوت / ضعف مراکز چیست ، نقش دانشگاهیان در این زمینه چیست؟

نکته ها: توجه ویژه معاون فرهنگی دانشجویی کلیه مراکز عالی به فعالیت های مراکز دانشجویی ، هم افزایی فضای همکاری بین دانشگاه های عالی ، شورای فرهنگی دانشگاه های عالی ، جلسات با حضور دبیر مرکز ، موارد قابل توجه فعالیت مراکز هلال احمر ، فضای مجازی و دانش سالهای اخیر. Coronavirus موفق اجرای موفق جشنواره روش را می توان یکی از نقاط قوت فعالیتهای مراکز فرهنگی اجتماعی در دانشگاه آزاد اسلامی دانست.

باشگاه استعدادهای ادبی جوان آنها را با جامعه هدف مرتبط می کند و بر این اساس استعدادهای دانش آموزان را شناسایی ، پرورش و آموزش می دهد.یکی از نقاط ضعف مراکز فرهنگی اجتماعی اولویت پروژه های دانشجویی ، سلیقه شرکای فرهنگی مسئول مراکز ، بودجه اختصاص داده شده به آنها است که از اولویت های مراکز در سال تحصیلی جدید است. به

آنا تا چه حد نیازهای فرهنگی-اجتماعی و اجرایی مراکز بسته به نیاز آنها برآورده می شود؟ آیا سیستم های موجود نیازها را برآورده کرده اند؟

نکته ها: بر اساس آیین نامه اجرایی مراکز فرهنگی اجتماعی ، به منظور برآوردن نیازهای اجرایی اجتماعی-فرهنگی و اجرایی مراکز ، علاوه بر شورای هماهنگی دانشگاه و مراکز فرعی منطقه ای ، حوزه فرهنگی شورای تخصصی نیز در نظر گرفته شد.

یکی از کارشناسان در همه زمینه های فرهنگی امور مراکز را مدیریت می کند. در منطقه ، مدیریت مراکز فرهنگی و دانشجویی در محدوده ستاد پیگیر خواسته های دانشجویان است. از سوی دیگر ، سیستم مدیریت مراکز فعال است و دائماً تحت نظر است تا کلیه مشخصات و اسناد مراکز ثبت اطلاعات را به دست آورد.

“باشگاه توسعه استعدادهای ادبی جوان” ؛ چشم اندازهای قابل اعتماد

آنا امکانات مراکز فرهنگی اجتماعی دانشجویی برای برقراری روابط کاری با سایر نهادهای فرهنگی و دانشجویی چیست؟

نکته ها: یکی از چشم اندازهای امیدوارکننده در زمینه مراکز فرهنگی اجتماعی ، که با هدف پایان دادن به زنجیره فعالیت مراکز ، توانمندسازی اعضا و در نهایت آشنایی آنها با حوزه های فرهنگی و اجتماعی مرتبط ، ایجاد یک “جوان استعداد ادبی “. باشگاه توسعه “مراسم اختتامیه. جشنواره رشد، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی را اعلام کرد و شروع به کار کرد.

رشد باشگاه استعدادهای ادبی جوان با شناسایی ، تقویت و آموزش استعدادهای دانش آموزان بر اساس آن ، آنها را با جامعه هدف مرتبط می کند.

آنا برگزاری جشنواره های مختلف در رشد ، توسعه و فعالیت مراکز فرهنگی دانشجویی ، به عنوان مثال جشنواره ملی رشد و … چقدر مثر است؟

نکته ها: یکی از اهداف جشنواره رشد توجه به فعالیت های دانش آموزان در زمینه مراکز ، کشف آنها ، کشف استعدادهای دانش آموزان و تشویق ، ایجاد انگیزه در بینندگان دانشگاه و گسترش فعالیت های گروهی است.

برای اولین بار در سالهای اخیر ، تولید فرهنگی و هنری مراکز ، نتایج تلاشها و خدمات معلمان ، اعضای مراکز در محیط رقابتی ، در جشنواره هایی مانند جشنواره های “روچد” و “کلام” به مورد بررسی قرار گرفته اند ؛ زیرا معرفی و تشویق این مراکز در فعالیت های آنها باعث ایجاد پویایی ، حرکت های جدید ، تشویق دانشجویان جدید به دانشگاه می شود.

جشنواره ملی مراکز فرهنگی اجتماعی رو به رشد دانشگاه آزاد اسلامی با ثبت 3 هزار و 252 نفر با ارائه 1200 اثر برگزار شد. پس از داوری 400 اثر برتر در زمینه های مختلف فرهنگی و هنری از جمله عکاسی ، نقاشی ، خوشنویسی ، فیلمنامه نویسی. ، پادکست ، ایده های برتر و غیره و شرکت کنندگان از سراسر کشور مقام های اول تا سوم را کسب کردند.

در جشنواره ملی رشد ، در بخشی از روسای مناطق که به امور مراکز توجه ویژه ای داشتند ، سه منطقه مقام اول را به دست آوردند و دو منطقه نیز مقام های شایسته ارزیابی را کسب کردند. آنها مقام بالایی داشتند ، دو معاون افتخاری شناخته شدند.

در بخش کارشناسان فرهنگی که به امور مراکز جشنواره ملی رشد پرداخته اند و امور مراکز را در دانشگاه ها دنبال می کنند ، به سه کارشناس عالی رتبه در جمهوری – دو کارشناس شایسته فرهنگ – در جمهوری اهدا شد.

در بخش مراکز فرهنگی اجتماعی ، سه مرکز مقام اول را به خود اختصاص دادند و دو مرکز نیز قابل ستایش شناخته شدند. سه نفر در بخش خاصی به نام “بهترین ایده ها” فهرست شده اند.

انتهای پیام / 4062 /