عمومی

۴۰۰ میلیون پوند به ایران بدهکاریم

با توجه به شبکه اطلاعات شبکه اطلاعات ،
به گزارش ایرنا ، بی بی سی به نقل از سیمون مک دونالد امروز (دوشنبه) گفت: “ما می پذیریم که این پول متعلق به ایران است و باید به این کشور پرداخت شود.” اما عارضه اصلی این است که ایران تحت تحریم است و نحوه پرداخت این پول بخشی از تاریخ است. وی خاطرنشان کرد که تلاش های گسترده ای در این زمینه انجام می شود.

وی به س questionsالات اینکه چرا تاکنون تلاش ها برای حل اختلاف ناکام مانده پاسخ نداد ، اما گفت دادگاه بعدی در ماه آوریل برگزار خواهد شد.

بدهی انگلیس به ایران مربوط به خرید تانک های چیفتان در سال 1350 از طریق “دولت پهلوی” وزارت دفاع انگلیس است که قرار بود در قالب آن 1500 تانک و خودروی زرهی به ایران تحویل داده شود.

به گفته گاردین ، ​​معامله توسط سیاستمدار مرموز رژیم شاه ، شاهپور ریپورتر تهیه شده است که وی محمدرضا پهلوی را ترغیب می کند به جای تانک های آلمانی ، یک تانک Chiffon از انگلیس بخرد.

براساس این گزارش ، خبرنگار عامل آژانس جاسوسی انگلیس بود که با امضای این توافق نامه توانست اقتصاد رکود اقتصادی وقت انگلیس را احیا کند. طبق این روزنامه انگلیسی ، شاهپور ریپورتر در سال 1973 توسط ملکه انگلیس شوالیه شد تا به منافع انگلیس در ایران کمک کند.

این توافق پس از انقلاب اسلامی لغو شد زیرا ایران مبلغ کامل قرارداد را پرداخت کرده و خواستار بازپرداخت آن شده بود. اما یکی از اختلافات بین ایران و انگلیس 20 میلیون درصد بدهی پرداخت شده است. دولت انگلیس تاکنون از پرداخت بدهی ها و سودهای خود به بهانه تحریم ها خودداری کرده است.

برخی از اقتصاددانان بر این باورند که انگلیس طی 48 سال گذشته با جلوگیری از ادعاهای ایران به دستاوردهای قابل توجهی دست یافته است. حکم نهایی در مورد بدهی دادگاه در مارس سال گذشته صادر شد ، اما به دلیل فوران تاج به تعویق افتاد.

گاردین درباره آمادگی آمریکا برای تخفیف تحریم های ایران هشدار می دهد تا ایران بتواند به دارایی های خود در بانک های خارجی دسترسی پیدا کند. براساس این نشریه انگلیسی ، ایالات متحده در تلاش است تا ایران را تحت فشار قرار دهد تا درباره آینده برجام مذاکره کند.

ایالات متحده ماه گذشته آمادگی خود را برای شرکت در نشست غیررسمی کشورهای عضو برجام با ایران اعلام کرد. با این حال سخنگوی وزارت امور خارجه ایران اظهار داشت که با در نظر گرفتن مواضع و اقدامات اخیر ایالات متحده و سه کشور اروپایی ، جمهوری اسلامی ایران فرصتی برای جلسه غیر رسمی پیشنهاد شده توسط هماهنگ کننده اروپایی نمی یابد برجام. ،