عمومی

کودک‌آزاری با فیلترهای اینستاگرامی – سرگرمی برای همه

او بچه اش را در آغوش گرفته است. دوربین حالت سلفی را تنظیم می کند. به دوربین لبخند می زنند. در حالی که کودک به چهره محبت آمیز والدین می خندد، ناگهان فیلتر را روشن می کند تا چهره یکی از حیوانات را عوض کند، و گریه و ترس کودکی که زهر او رفته است، از خنده منفجر می شود. وی دقایقی بعد این ویدئو را در شبکه های اجتماعی بازنشر کرد.

به گزارش سرگرمی برای همه، روزنامه «خراسان» سپس نوشت: حتما تا به حال در اینستاگرام، تلگرام یا … چنین ویدئوهایی دیده اید کودکان زیباترین گل های عالم هستند که خداوند به مردم رحم کرده است اما متاسفانه یکی از بزرگترین مشکلات جوامع بشری امروز عدم آگاهی و آگاهی است. مهارت های فرزندپروری نکاتی برای آسیب رساندن به این رفتار در زیر مورد بحث قرار خواهد گرفت.

شوخی هایی که آسیب های روحی جدی ایجاد می کند

گاهی شاهد بدبختی و ناآگاهی والدین نسبت به فرزندانشان هستیم که به اسم شوخی آسیب های روحی بسیار جدی به فرزندانشان وارد می کند. قانون حمایت از کودکان و نوجوانان کودک آزاری را تعریف کرده است. و اخلال اجتماعی آنها حرام است، کودک آزاری محسوب می شود». یکی از مصادیق آسیب روانی به کودکان در اثر ورود وسایل الکترونیکی و وسایل الکترونیکی از جمله تلفن همراه به دنیای رنگارنگ و متنوع، استفاده نادرست از این وسایل است.

کی گفته بچه ها نمی فهمن؟

در این شرایط، برخی از کودکانی که والدین ناآگاه دارند، قربانی آسیب‌های روانی می‌شوند، از جمله شوخی‌های غیرضروری والدین که به خود اجازه می‌دهند آنطور که می‌خواهند رفتار کنند، با این استدلال که او کودک است، او متوجه نمی‌شود. یا چهره معصوم. شوخی های کودک در مواجهه با والدین جذاب، تاثیرگذار یا خنده دار است. این تصور نادرست والدین درست برعکس آن چیزی است که روانشناسی به آن دست یافته است. همیشه به یاد داشته باشید که کودکان در هر زمینه ای مانند شما رفتار می کنند، از الگوی رفتار خود پیروی کنید. پس این چیزی که شما می گویید ممکن نیست. مهم این است که چگونه رفتار می کنید.

اعتماد کودک از بین می رود

برخی از والدین متوجه نیستند که شوخی های غیرضروری و وحشتناک با فرزندانشان می تواند نمونه ای از سوء استفاده عاطفی یا شخصی باشد. این نوع کودک آزاری با فیلترهای وحشتناک که اخیراً در شبکه های اجتماعی رواج بیشتری یافته است، تأثیر عمیق و ماندگاری بر جنبه های رشد کودک دارد. علاوه بر این، در برخی از این شوخی ها، والدین ناآگاهانه اعتماد فرزندان خود را نسبت به دنیای اطراف از بین می برند. یکی از وظایف والدین این است که محیطی امن را برای کودکان خود فراهم کنند تا بتوانند آرامش داشته باشند و محیط خود را کشف کنند. کودکان برای رشد استعدادها، توانایی ها، آموزش، زبان و اندیشه خود به محیطی امن نیاز دارند. در کنار امنیت، حس کنجکاوی نیز بسیار مهم است.

به عزت نفس کودک آسیب نرسانید

شوخی های شیطنت آمیز، وحشتناک، حتی خنده دار با کودک، باعث افسردگی و اضطراب می شود – اضطراب، گریه، سکوت یا اضطراب، ترس، موقعیت و افراد، حتی ترس شدید از والدین، عصبانیت، پرخاشگری و عدم توانایی در کنترل احساساتشان ناتوانی و پوچی عاطفی از نظر ذهنی و خودکفا است. نوجوانانی که در کودکی در معرض شوخی‌های نامناسب مانند جنایت، خشونت، دزدی، خرابکاری، رفتار بی‌نظم و غیره قرار گرفته‌اند. بنابراین یکی از وظایف والدین حفظ کرامت و عزت نفس کودک است که با آموزش مهارت های فرزندپروری امکان پذیر است و این گونه شوخی ها روان کودک را مختل می کند.

انتهای پیام: