علمی و پزشکی

کودکان می‌توانند ناقلین کرونا به بزرگسالان باشند

اخبار آفتاب

دکتر احسان مصطفوی ، اپیدمیولوژیک و مدیر مرکز تحقیقات بیماریهای پدید آمده و عودکننده در انستیتو پاستور ایران و عضو کمیته ملی اپیدمیولوژی گفت: بیشتر در کودکان و نوجوانان دارای برف خفیف و بدون علامت است.

کودکان می توانند حامل بزرگسال باشند

وی گفت: “بچه ها نسبت به سایر گروه های سنی کمتر در بیمارستان بستری می شوند و از تاج می میرند.” آنها سیستم ایمنی بدن هستند و در کودکان علائم بیماری بدتر می شود.

کادر آموزشی مؤسسه حقایق ایران ادامه یافت. “از آنجا که افرادی که در همان خانه زندگی می کنند شش برابر بیشتر از افرادی که با آنها در تماس نزدیک بوده اند به این ویروس مبتلا می شوند ، این مشکل در رشد کودکان نقش دارد.” این ویروس در سایر اعضای خانواده شایع تر است.

وی با تأکید بر اینکه مشاهده همه گروههای سنی ، به ویژه کودکان بالای دو سال ، فاصله اجتماعی و لزوم رعایت پیشگیری روزانه است. آنها مریض هستند ، از ماسک استفاده می کنند و به ملاحظات بهداشتی برمی گردند.

در همین حال ، مدیر مرکز تحقیقات بیماریهای جدید و مکرر در موسسه حقایق ایران به خانواده ها توصیه کرد: و در مورد نحوه استفاده از یک متخصص کودکان مشاوره بگیرید.

چه عواملی باعث خفگی بیماری در کودکان می شود؟

اما دکتر مصطفوی در ادامه توضیح داد که چرا کودکان کمتر احتمال ابتلا به کروناویروس را می گیرند ، خاطرنشان کرد: دلایل مختلفی برای ایمنی نسبی کودکان در برابر Quaid-19 وجود دارد. وی ادامه داد: برخی محققان معتقدند از آنجا كه سیستم ایمنی كودكان در برابر سرماخوردگی ناشی از كروناویروس مقاوم هستند ، تهاجمی است.

این اپیدمیولوژیست همچنین اظهار داشت: سرماخوردگی می تواند باعث شود بدن در برابر برف سنگین Quaid-19 نسبتاً ایمن باشد.

عضو کمیسیون ملی اپیدمیولوژی کاوید 19 گفت: “این بدان معنا نیست که کودکان به هیچ وجه به کورو ویروسی آلوده نمی شوند بلکه بیماری قلبی عروقی شدید ندارند.”

وی با بیان اینکه لنفوسیت های T نقش مهمی در ایمنی کودکان در برابر Quaid 19 دارند ، گفت: تحقیقات نشان می دهد که کودکان به طور متوسط ​​12 سرمازدگی در سال و بزرگسالان سه بار در سال انجام می دهند. آنها برای مقابله با ویروس بهتر آماده هستند.

در همان زمان ، مصطفوی گفت: “البته نکته مهم دیگر این است که اکثر کودکان دارای ریه های سالم تری نسبت به بزرگسالان هستند ، در حالی که افزایش سن با ضعف سیستم ایمنی همراه است.”