بین الملل

هشدار یونیسف نسبت به پیامدهای کرونا بر کودکان در آفریقا و جنوب آسیا

صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) درباره عواقب اقتصادی و سلامتی تاج ویروس در کودکان ، به ویژه در کودکان در صحرای آفریقا و آسیای جنوبی هشدار داده است.

به گزارش سرگرمی برای همه ، طبق مطالعه جدید یونیسف و آژانس نجات کودکان ، پیامدهای اقتصادی شیوع تاج ویروس ممکن است تا پایان سال 86 میلیون کودک یمنی را به خطر اندازد. .

این دو سازمان در بیانیه مشترک اعلام كردند كه این مطالعه تعداد كودكان جهان را تا پایان امسال به 672 میلیون نفر افزایش می دهد كه نسبت به سال گذشته 15 درصد افزایش یافته است. داشته است

در این بیانیه همچنین آمده است که حدود دو سوم این کودکان در کشورهای جنوب صحرای آفریقا و سایر کشورهای آسیای جنوبی زندگی می کنند.

براساس اعلام بانک جهانی و صندوق بین المللی پول ، داده های جمعیت حدود 100 کشور نشان می دهد که کودکان خردسال رنج می برند از فقر ناشی از تاج ویروس ، بیشتر از نقاط دیگر در اروپا و آسیای میانه زندگی می کنند.

در همین راستا ، هنریتا چهارم مدیر اجرایی یونیسف خاطرنشان كرد: تعداد مشكلات مالی كه خانواده ها به دلیل شیوع تاج ویروس با آن روبرو هستند ، مزایای به دست آمده در سالهای اخیر در كاهش و محرومیت فرزندان از فقر خود را به خطر می اندازد. خدمات اولیه خریداری شده اند.

رئیس سازمان “کودکان را نجات دهید” همچنین خاطرنشان کرد:

وی هشدار داد كه چنین كودكانی حتی در مدت كوتاهی مدت در معرض گرسنگی بسیار آسیب پذیر هستند و احتمالاً سوء تغذیه در زندگی آنها تأثیر می گذارد.

این دو سازمان از دولتها می خواهند كه با كاهش تأثیر تاج ویروس بر كودكان ، مسافت های اجتماعی و سیستم های غذایی مدرسه را افزایش دهند.

انتهای پیام