عمومی

کلاب هاوس، عادی سازی گفت‌وگو

قوی ترین تأثیر در همه این ارتباطات نزدیک شدن افراد با مشکلات مشترک است. توسعه جدید ، که یک تغییر بزرگ است ، شبکه خانگی باشگاه های مجازی است. این شبکه اجتماعی فقط از طریق مکالمه و گوش دادن توسعه می یابد. هیچ نظری نمی توان گذاشت
بدون عکس و احتمال جعلی بودن به حداقل می رسد. اتفاقی که جو را در سایر شبکه های اجتماعی مانند توییتر بسیار وحشی کرد. ایرانی ها خیلی سریع و فعالانه وارد این شبکه شدند و به طور فعال در آن شرکت کردند. ویژگی بارز این شبکه گفتگوگرایی است. شما باید صحبت کنید و گوش دهید. حداقل شنیدن سخنان همه رومی ها در موضوعات مختلف برای همه رایگان است. طبیعی است که مردم با تمایلات خود اتاق هایی را ایجاد کنند.

همه می توانند وارد اتاقی شوند که دوستان و طرفدارانشان می توانند در آنجا بیایند و تحت عنوان خاصی صحبت کنند. اتفاق عجیبی در صحنه سیاسی رخ داد. مردم به نوبت س askingال می کنند یا صحبت می کنند. س Quesالات و جوابها اغلب در اتاقهای مهمان پرسیده می شود. بعضی اوقات فاصله بین سوال ، اعتقاد ، اندیشه و سیاست بازجو به اندازه زمین و آسمان است ، اما آنها گوش می دهند. البته گفتگو با یکدیگر ضمن حفظ مواضع یکی از بزرگترین رویدادهای سیاسی ، نتیجه گذشته فضای مجازی است. این هموار اتفاق می افتد. متأسفانه تلاش های افراط گرایان در هر دو طرف متمرکز بر جلوگیری از این امر است.

شاید قابل درک باشد که بعد از همه این وقایع پس از این همه وقایع و احتمالاً پس از طی مسافت های خونین ، برای نیروهای فقط وسط استفاده از این منطقه دشوار خواهد بود و همه انتقام انتقام را می گیرند. افراط گرایان هر دو طرف اصرار داشتند که دیگر هیچ صدایی در منطقه شنیده نشود و این شبکه را یک بار سنگین خواند. در بسیاری از موارد ، این گلایه های طولانی مدت قابل درک است. تاکنون دو طرف رسانه های خاص خود را داشته اند ، آنها با یکدیگر بد و بیراه بوده اند ، گفتگو را تحمل نکرده اند. گفتگوی سکولار با همه می تواند افراط گرایان را به حاشیه براند. از همه مهمتر ، واقعیت ها هم برهنه و هم سانسور شده منتقل می شوند.

یکی از جنجالی ترین رمان های سیاسی رادوتن ، توسط روزنامه نگاران مشهور ، فرید مدرس و احسان کیا به ارث رسیده است. تلاش این دو روزنامه نگار برای درگیر کردن سیاستمداران و نامزدها ، به ویژه آقای زار عارف ، ستودنی بود ، البته باعث سر و صدا شد. دوستان انور ابی شکایت کردند. آقای ظریف وزیر امور خارجه بود و مدیران مجلس باید متولی قوانین جمهوری اسلامی باشند. اما من دوست دارم که این اعتراض در گفتگو باقی بماند و به گزارش فرید مدرس منجر نشود. و همه روشنفکران باید از آن محاصره های مخالفت معذور باشند. درست مثل اینکه ایکاش قانون فیلتر کردن را در همه شبکه های اجتماعی کنار گذاشت. در هر صورت ، مکالمه در این شبکه اجتماعی آغاز شد. در میان دورترین افراد. با وجود همه مشکلات ، این شبکه اجتماعی هنوز نشان داد که گفت و گو چندان دشوار نیست.

منتشر شده در روزنامه “اعتماد” شنبه ، 4 آوریل 00