بین الملل

قطار 20 ساله روابط امارات و اسرائیل در ایستگاه رونمایی/ عادی‌سازی مناسبات با صهیونیست‌ها مانع از فروپاشی تل‌آویو نمی‌شود

به گفته گروه بین الملل خبرگزاری آنا ، رژیم صهیونیستی “روز پنجشنبه بیانیه مشترکی را برای عادی سازی روابط در امارات صادر کرد.” در بیانیه کاخ سفید آمده است: “رئیس جمهور آمریكا دونالد ترامپ و نخست وزیر اسرائیل بنیامین نتانیاهو و ولیعهد ابوظبی ، محمد بن زاید ، ولیعهد سعودی برای عادی سازی كامل روابط بین امارات و اسرائیل به توافق رسیده اند.” وارد شد

در این بیانیه آمده است: “این پیشرفت تاریخی دیپلماتیک به صلح در خاورمیانه کمک می کند ؛ نشان از شجاعت سه رهبر در دیپلماسی ، و همچنین شجاعت امارات و اسرائیل برای ساختن یک مسیر جدید برای رهاسازی پتانسیل های عظیم در منطقه است.”

در بخش دیگری از این اطلاعیه آمده است: “نمایندگان اسرائیل و امارات متحد عربی در هفته های آینده برای بحث و گفتگو در مورد توافق نامه های دوجانبه در زمینه سرمایه گذاری ، گردشگری ، پروازهای مستقیم ، امنیت ، ارتباطات از راه دور ، فناوری ، انرژی ، بهداشت و درمان ، فرهنگ ، محیط زیست ، سفارتخانه ها و سایر زمینه های مورد علاقه متقابل خواهند شد.” “آنها امضا می کنند.” در این باره چیزی گفته می شود.

1. امارات سالها روابط دیپلماتیک رسمی با تل آویو داشته است ، اما همیشه امتناع كرده است. درست در سال 2011 ، در حالی که تیم جودو رژیم صهیونیستی در امارات متحده عربی در حال رقابت بود ، یک اتفاق بسیار مهم دیگر رخ داد ، که نشان داد امارات متحده عربی به طور کامل آرمان قدس را روشن کرده است. در همان سال ، سرویس اطلاعاتی رژیم صهیونیستی محمود المبوه رهبر برجسته حماس را در هتلی در دبی ترور کرد. البته این بدون اطلاع رژیم صهیونیستی در امارات نمی تواند اتفاق بیفتد.

بیانیه ای درباره شهادت فرمانده ارشد حماس محمود المبوه ، که توسط رژیم صهیونیستی در امارات کشته شد.

ائتلاف اماراتی و اسرائیلی از نزدیک به دو دهه قبل آغاز شد ، از جمله همکاری های گسترده “جامع اقتصادی ، دیپلماتیک” و امنیتی ، که بیشتر آنها غیر رسمی ، “پنهانی” باقی مانده بودند ، و پس از ترور محمود المبوه به شدت رشد کردند. یافت شده:

2. در سال 2015 ، نخست وزیر اسرائیل بنیامین نتانیاهو اعلام کرد که یک تغییر استراتژیک در روابط اسرائیل با اعراب به عنوان یک روند عادی سازی روابط وجود دارد ، گفت: “اعراب در اطراف ما به شکلی جمع شده اند که من انتظار زندگی ام را نداشتم.” وی در اواخر فوریه گفت که فقط سه کشور عربی روابط خوبی با اسرائیل ندارند و شواهد نشان می دهد که این سه کشور سوریه ، لبنان و عراق بودند.

در مصاحبه ای با اورشلیم پست در فوریه 2018 ، مارک اشنیر ، خاخام صهیونیستی و آمریکایی آینده روابط دبی و تل آویو را اعلام کرد و اظهار داشت که ایجاد مأموریت های دیپلماتیک بین دو کشور در امارات و اسرائیل در ابوظبی فقط زمان می برد. دولت توجه ویژه ای به گسترش روابط با تل آویو دارد ، زیرا مقامات اسرائیلی عادی سازی با اسرائیل را از اولویت های اصلی آنها می دانند. اندکی پس از آن ، در دسامبر سال 2018 ، وی به عنوان مشاور ویژه مرکز جهانی حمد و اقیانوس آرام به ریاست یکی از اعضای خانواده آل خلیفه در بحرین منصوب شد.


بیشتر بخوانید:

امارات متحده عربی چگونه روابط خود را با اسرائیل به منظور عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی / شیخ خلیج فارس عمیق تر می کند؟


3. در سال 2015 ، روابط دو رژیم در سطح دیپلماتیک مدرن شد و امارات متحده عربی به اسرائیل رای داد تا به “کمیته استفاده از اتمسفر زمین” در سازمان ملل برای اهداف به اصطلاح صلح آمیز بپیوندد. در آن زمان ، رژیم صهیونیستی دفتر خود را در آژانس بین المللی انرژی سبز در ابوظبی افتتاح کرد تا اولین نمایندگی رسمی خود را در این کشور تأسیس کند. دو سال بعد ، در سال 2017 ، شیب مشاركت راهبردی ابوظبی-تل آویو شدت گرفت ، امارات متحده عربی برنامه ای برای انتقال جاسوسی و فناوری نظارت به اسرائیل اتخاذ كرد.

4- با روی کار آمدن دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده ، روند شتاب تسریع شده است. در ماه مه امسال با انتشار فیلم های “متقاضی 7” و “چه کسی هارون” رابطه دو رژیم یک بعد هنری و سینمایی پیدا کرد. رژیم صهیونیستی نیز چند ماه پیش اعلام کرد که در نمایشگاه اکسپو 2020 شرکت خواهد کرد که همزمان با بازگشایی سفارت رژیم صهیونیستی در دبی است.

پوستر U Aaron که به عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی می پردازد.

5- در آخرین روزهای سال 2019 ، رژیم صهیونیستی ، رسانه های غربی ، اعلام کردند که اسرائیل در حال مذاکره درباره توافق غیر تهاجمی با کشورهای حوزه خلیج فارس از جمله امارات است. هدف این توافق پایان دادن به تنش میان “رژیم صهیونیستی” کشورهای عربی ، محتوای آن ، برقراری روابط دوستانه و همکاری سیاسی-امنیتی برای جلوگیری از تحریک و تنش بود.

6. به نظر می رسد هیچ یک از کشورهای عربی نتوانسته اند بدون چراغ سبز سعودی روابط خود را با رژیم صهیونیستی عادی کنند ، اما سؤال این است که چرا عربستان هنوز این روابط را به طور رسمی باز نکرده است. از این نظر نزدیکترین احتمال این است که آل سعود به عنوان حامل پرچم جهان اسلام کاملاً درک کند که اعلام رسمی عادی سازی روابط بین تل آویو و ریاض بسیاری از اقوام مسلمان را عصبانی می کند ، بنابراین ترجیح می دهد در مراحل بعدی این کار را انجام دهد. “برای عادی سازی روابط با آدم ربایان قاتلان کودک ، روی قطار بنشینید.”

7- هدف از ایجاد روابط عمومی در امارات متحده عربی “بین رژیم صهیونیستی” حمایت از روند مبارزات گروههای مقاومت از جمله حماس ، جنبشهای ضد اسرائیلی در منطقه و حتی کشورهایی است که از اهداف فلسطین حمایت می کنند. اعراب به این نتیجه رسیده اند که برای خنثی کردن تهدیدهای امنیتی که می بینند ، از جمله مقاومت در فلسطین ، لبنان ، عراق ، سوریه ، یمن و فشار آوردن به ایران به عنوان حامی شماره یک گروه های ضد صهیونیستی ، باید یک روند حل و فصل انجام شود. آنها غالباً عرب هستند ، ناامید ، به طور جدی عقاید خود را مرور می کنند.

اما تجزیه و تحلیل شکل گیری گروه های مقاومت در سالهای اخیر که همزمان با قیام عرب و عرب علیه رژیم صهیونیستی است ، نشان می دهد که عناصر جنبش ضد یونی در حال تقویت شدن هستند و کشف عادی سازی “چنین ائتلاف ها” به جلوگیری از سقوط رژیم کمک می کند. او صهیونیست نیست.

انتهای پیام / 4106 /