کرمان با نام سردار سلیمانی در جهان درخشید

سردار سلیمان | سردار سلیمانی

سرگرمی برای همه/ کرمان وزیر بهداشت از راه اندازی رشته هنر پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی خبر داد.

بهرام عین اللهی در مراسم اختتامیه اولین جشنواره فیلم مستند سلیمان سلامت گفت: همه ما به دولت معتقدیم روح بلند حاج قاسم سلیمانی و سایر شهدا پشتیبان دولت هستند، ما را یاری می دهند.»

او اضافه کرد. «سابقه پزشکی و تلاش‌های ما فقط به این دو سال ختم نمی‌شود. در دوران دفاع مقدس، نیروهای پزشکی ما به همراه رزمندگان سابقه پزشکی خوبی داشتند، اما این موضوع ثبت نشد، وارد عرصه هنر نشد، در حالی که باید باشد.

عین الله ادامه داد. «در دوران دفاع مقدس، گروه پزشکی در نزدیک ترین نقطه به دشمن خدمات زیادی ارائه کردند، این حماسه ادامه یافت، بعد از انقلاب هم متبلور شد.

او ادامه داد. “کرونا علیرغم فاجعه ای که دارد چیزهای زیادی را فاش کرده است، به نظر می رسد گرد و غبار از کشورها پاک شده است.” کشورهایی که توانستند مردم خود را از این بحران نجات دهند، قدرت خود را نشان دادند.

وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه نیروی واقعی هر کشوری مردم هستند، گفت: «آنها قدرت واقعی کشور ما را در دوران کرونا نشان دادند.

وی افزود: به اندازه جمعیت امارات در یک هفته واکسن زدیم که حاصل حضور در کنار مردم، انجام کار مردمی است که برای ما یک درس تاریخی است.

او توضیح داد. قبل از شیوع کرونا، دشمن در صدد نابودی کادر پزشکی بود، اما کادر پزشکی کرونا حماسه آفرید و خود را رسوا کرد. اوایل انقلاب برای خدمات درمانی فراوان خود به کشورهای خارجی وابسته بودیم، اما امروزه کمتر دیده می شود.

عین الله بیان کرد. هویت ما ملتی است که به خدمت به دولت و مردم معتقد است. وزارت بهداشت همیشه به روی هنرمندان باز است، و وظیفه روابط عمومی ما برخورد با هنرمندان است، زیرا و این هنر را متبلور می کند، و ما آماده ایم با تمام امکانات از هنرمندان حمایت کنیم.

او گفت. کیفیتی که در کشور در علوم پزشکی ایجاد شده است باید ادامه پیدا کند و باید به سمت اعتبار علمی حرکت کنیم. می توان گفت که برخی از بیمارستان های ما کمتر از اروپا و آمریکا نیست که نتیجه استقلال ماست.

وزیر بهداشت تاکید کرد. در گام دوم انقلاب نیازمند الگوهای ایثار، فداکاری و معرفت هستیم که سردار سلیمان الگوی بسیار موفقی است. تاکنون 205 شهید در بخش کرونا داشته ایم.

وی از ایجاد رشته هنر پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی خبر داد. «این رشته را برای معرفی علوم پزشکی به هنرمندان راه اندازی می کنیم و بالعکس. این جشنواره شروع خوبی است، امیدواریم هر سال برگزار شود.

وزیر بهداشت گفت: کرمان با نام سردار سلیمانی در جهان درخشید و سرآمد کشور شد. ما همیشه به عهدی که با مردم بسته شده پایبند هستیم، یک لحظه دست نمی دهیم، تا آمدن امام زمان(عج) به این حرکت ها ادامه می دهیم.

انتهای پیام: