فرهنگ و هنر

کامبیز نوروزی: مجلس سر قانون اساسی را برید

وکیل دادگستری گفت: در اصل 85 قانون اساسی آمده است که “در موارد ضروری” به مجلس اجازه داده می شود که قانونی را به کمیسیون تصویب کند. پارلمان که آشکارا قانون اساسی را نقض می کند ، در واقع ، سر قانون اساسی را بریده است ، چه توضیحی دارد؟ برنامه ریزی؟

کامبیز نوروزی در گفت وگو با سرگرمی برای همه ، در ارتباط با موافقت پارلمان با بررسی برنامه “حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی – سازماندهی پیام های اجتماعی” در مجلس گفت. تعیین کمیسیون تخصصی. ” استناد به اصل 85 قانون اساسی (موقعیت نماینده مستقل از شخص نیست و نمی تواند به شخص دیگری منتقل شود. خود نماینده …) انجام می شود.

این حقوقدان ادامه داد و خاطرنشان کرد: اصل 85 قانون اساسی می گوید “در موارد ضروری” به مجلس اجازه داده می شود که قانون را به کمیسیون تخصصی ارسال کند. نمایندگان مجلس قانون اساسی به طور کلی ، چنین نیازهایی ، و نمایندگان مجلس باید به ضرورتی اشاره کنند که آنها اصرار زیادی بر اصل 85 دارند.

نائورو ادامه داد. این حق ملت است ؛ در واقع آنها برای این برنامه قانون اساسی را گردن زدند ، با این تفاوت که بخشی از مذاکرات بسته اعلام شد که نقض قانون اساسی است ، زیرا طبق ماده 69 ، بحث های مجلس باید علنی باشد.

وی گفت که واگذاری برنامه به کمیسیون تخصصی به معنای تصویب این برنامه نیست. بنابراین ، به تدریج ، مصوبه فعلی مجلس به معنی تصویب این برنامه نیست. باید به شورای نگهبان برود هیئت امنا باید نظر خود را اعلام کند.

وکیل نتیجه گرفت.

به گزارش سرگرمی برای همه ، امروز نمایندگان مجلس شورای اسلامی با بررسی برنامه “حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی – سازماندهی پیام های رسانه های اجتماعی” مطابق اصل 85 قانون اساسی موافقت کردند. حقوق کاربران در فضای مجازی توسط یک کمیته داخلی مورد بررسی قرار می گیرد نه در سالن باز مجلس.

انتهای پیام: