اجتماعی

چالش‌های حذف دفترچه بیمه / تعرفه‌های ۱۴۰۰ و تشویق پزشکان به نسخه‌نویسی الکترونیک

معاون کنترل فنی سازمان نظام پزشکی کشور با اشاره به چالش های حذف یا عدم ارائه دفترچه تأمین اجتماعی گفت: “ما سعی می کنیم مطابق بخش خصوصی ، بیماران سهم خود را در نسخه الکترونیکی بیمه پرداخت کنند. اشتراک و تعرفه ».

دکتر محمد جهانگیر در مصاحبه با سرگرمی برای همه وی در مورد چالش های ایجاد شده در حذف دفترچه های بیمه برای داروخانه ها گفت. “وقتی کار در چنین مقیاسی انجام می شود ، قطعاً مشکلاتی وجود دارد.” ما باید با هم کار کنیم تا این اتفاق بیفتد. قابل ذکر است که این اقدام با هدف حذف دفترچه نبوده بلکه هدف آن تأمین کتابچه نبوده است. این یک نقطه قوت است. اگرچه حالت کاغذ برداشته نشده است ، اما از یک اسب به اسب دیگر تغییر یافته است. اداره تأمین اجتماعی نیز موافقت کرده است که نسخه پزشک را در صورت داشتن کد ملی بیمار – آنلاین پزشک – بپذیرد. بنابراین مشکلی با آن نداریم.

امکاناتی را برای داروخانه ها فراهم کنید تا اطلاعات بیمار را به صورت الکترونیکی وارد کنند

او اضافه کرد. “البته ، ورود اطلاعات به صورت الکترونیکی توسط داروخانه ها کمی وقت گیر است.” ما در مورد مشکلات و نگرانی های تأمین داروخانه ها در این زمینه با اداره غذا ، دارو و اداره تأمین اجتماعی صحبت کردیم تا در این زمینه تسهیلاتی را برای داروخانه ها فراهم کنیم. داروخانه ها قبلاً این اطلاعات را وارد می کردند ، اما اکنون آنها باید این کار را همزمان با بسته بندی نسخه انجام دهند ، که البته می تواند منجر به خاموش شدن سیستم و کمی صبر شود. ما آنها را کنترل می کنیم تا مشکلات را حل کنیم.

جا آهنگیر ادامه داد. انواع مختلف باید همراه باشد زیرا ما این کار را انجام می دادیم ، ما از جامعه پزشکی خواستیم که در اولین قدم به ما کمک کند ، و ما در تلاشیم این نواقص را برطرف کنیم ، و خدا را شکر ، بسیاری از این مسائل به مرور حل شده است از زمان اجرای برنامه و بیماران و جامعه پزشکی باید کمی صبورتر باشند و شرکت های بیمه باید زیرساخت های کار را تسریع کنند. در هر صورت ، این یک معامله بزرگ است ، مطمئناً فراز و نشیب هایی دارد. در عین حال باید این مسیر را نیز طی کرد.

کپی الکترونیکی در دفاتر

وی در مورد قرار ملاقات الکترونیکی در دفاتر گفت. “سازمان نظام پزشکی نیز برای تهیه نسخه های الکترونیکی وارد مطب ها شده است.” اولین مشکل این است که پرداخت ما در این زمینه باید بهینه شود و اقدامات لازم در این زمینه انجام می شود. به عنوان مثال ، از 1400 تعرفه ، ما دیدیم که کسانی که نسخه الکترونیکی را تولید می کنند ، “تعرفه های مناسب تر” ، پرداخت به روز و “همچنین ما” حق بیمه بیمه می کنیم که بار مردم را کاهش می دهد. مشکل دوم این است که در زمینه زیرساخت ها با مشکلاتی از جمله سخت افزار ، نرم افزار ، پهنای باند ، در دسترس بودن سیستم روبرو هستیم که بسیاری از آنها در سال 1399 ایجاد شده اند و مبلغ دیگری نیز برای رسیدن به نقطه قابل اطمینان باقی مانده است. ،

او گفت: پیشنهاد تعرفه ما برای تصویب به شورای عالی بیمه ارائه شده است. به عنوان مثال ، یکی از پیشنهادات ما این بود که اگر کسی یک نسخه الکترونیکی با امضا بنویسد و آن را به تأمین اجتماعی بدهد ، همان شب به او حقوق می دهند. اکنون این اتفاق می افتد و ما در حال اتمام آن هستیم.

جا آهنگیر گفت. “همزمان ، در تعرفه های امسال اعلام کردیم که با توجه به شرایط افزایش تعرفه ، تعرفه را در زمینه نسخه الکترونیکی افزایش خواهیم داد ، کسانی که نسخه های الکترونیکی را بنویسند تعرفه نزدیکتر خواهند داشت. چیز واقعی “. ما برای آن نرخ رشد تعیین کرده ایم. زیرا ما معتقدیم که اگر می خواهیم روی سیستم های کارآمد کار کنیم ، باید از آنها نهایت استفاده را ببریم ، خصوصاً اینکه باید از فناوری اطلاعات به خوبی استفاده کنیم. بیشترین افزایش تعرفه ها نیز توسط شورای عالی بیمه تصویب شد.

مسیر ادامه یافت. این مسئله دیگری است که ما سهم بیمار را در نسخه الکترونیکی بررسی می کنیم. شرکت های بیمه اصلی موظف به پرداخت 70٪ تعرفه های بخش دولتی هستند. ما سعی می کنیم طبق بخش خصوصی و تعرفه ، سهم بیمار را به صورت الکترونیکی پرداخت کنیم. ما بر روی بار مالی کسانی که نسخه الکترونیکی را دنبال می کنند ، سیستم ارجاع را دنبال می کنند ، سهم خود را از تعرفه بیمه اصلی بخش خصوصی پرداخت می کنیم ، بنابراین بیماران ما کاهش می یابد ، فشار بر بیماران به دلیل شرایط اقتصادی کمتر است.

از آنجا که آهنگیر گفت: “از آنجا که ما باید سیستم ها را با کمترین خطا طراحی کنیم ، زیرا با روح انسان سر و کار داریم ، به این دلیل است که اکنون به فکر الکترونیک کامل نیستیم ، بنابراین اجازه دهید کاغذ و الکترونیک با هم کار کنند. تا خدای نکرده بتوانیم در شش ماه اول سال 1400 نتیجه گیری مناسبی برای این سوال داشته باشیم.

انتهای پیام: