اجتماعی

تجویز بیش از ۹۵ درصدِ نسخ پزشکان به‌صورت الکترونیک/دسترسی برخط بیمه‌های تکمیلی به نسخ

رئیس اداره پزشکان، داروها و پاراکلینیک‌های درمان غیرمستقیم سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه بر اساس آمار اخیر سامانه‌های خودکار سازمان تامین اجتماعی، بیش از 95 درصد نسخه‌های پزشکان؛ اطلاعات مورد نیاز در مورد نسخه پزشکان، داروها، پاراکلینیک ها و … به صورت مکانیزه و از طریق نرم افزارهای واسطه در اختیار بیمه مرکزی ایران و کلیه شرکت های بیمه تکمیلی قرار دارد.

سلیمه رحیمی مقدم در گفت وگو با سرگرمی برای همهوی از همکاری پزشکان و مراکز درمانی با طرح نسخ الکترونیکی اشاره کرد. «با راه اندازی طرح نسخه نویسی الکترونیکی، جلسات آموزشی زیادی برای ثبت نام پزشکان و ورود و پذیرش سامانه نسخه نویسی الکترونیک تامین اجتماعی برگزار شد. نحوه نوشتن نسخه های الکترونیکی

او اضافه کرد: پزشکان به تدریج شروع به ساخت تجهیزات و نگارش نسخه های الکترونیکی کردند، بنابراین اکنون می توان گفت که تقریباً همه پزشکان به تجهیزات و نرم افزارهای لازم برای نوشتن نسخه الکترونیکی مجهز هستند.

رئیس اداره پزشکان، داروها و پاراکلینیک های معاونت درمان غیرمستقیم سازمان تامین اجتماعی خاطرنشان کرد: بر اساس آخرین آمار به دست آمده از سامانه های مکانیزه سازمان تامین اجتماعی، بیش از 95 درصد نسخه های پزشکان عبارتند از: این امر نشان دهنده همکاری بسیار خوب پزشکان در اجرای سراسری طرح نسخه نویسی الکترونیکی است.

رحیمی مقدم در خصوص اتصال نسخه الکترونیک با بیمه های تکمیلی اظهار داشت. پس از معرفی طرح ملی نسخه الکترونیکی، اطلاعات لازم برای رفاه حال بیمه شدگان و لزوم ارائه نسخه کاغذی برای دریافت وجه از بیمه های اضافی؛ در خصوص نسخه پزشکان، داروها، پاراکلینیک ها و … به صورت مکانیزه و از طریق نرم افزار رابط API در اختیار بیمه مرکزی ایران و کلیه شرکت های بیمه تکمیلی قرار می گیرد.

او ادامه داد. چنانچه بیمه‌های تکمیلی از طریق برنامه‌های خود که قابلیت اتصال به برنامه‌های رابط طراحی‌شده را دارند به سازمان تامین اجتماعی متصل شوند، می‌توانند نسخه‌ها، داروها و خدمات ارائه‌شده را در نظر گرفته و نسبت به بازپرداخت هزینه بیماران اقدام کنند.

انتهای پیام