علمی و پزشکی

پیگیری اجرای مصوبه خدمات دیابت شورای عالی بیمه

انجمن اطلاع رسانی دیابت از پیگیری روند تایید سرویس دیابت در شورای عالی بیمه خبر داد.

به گزارش سرگرمی برای همه، با پیگیری کمیته مشترک حمایت از انجمن دیابت گابریک و انجمن دیابت ایران، برای بازنگری در بسته خدمات بیمه دیابت و تدوین بیانیه خود پایش ملی سطح قند خون، سرانجام در هشتاد و ششمین جلسه شورای عالی کشور صورت گرفت. شورای بیمه سلامت پوشش بیمه ای قرص های جدید کاهنده قند خون، نظارت بر قند خون بیماران مبتلا به دیابت نوع یک و دیابت بارداری، جراحی چاقی و آموزش دیابت را تصویب کرد.

با بررسی های انجام شده در کمیته وکالت گابریک مشخص شد که این مصوبه از بهمن ماه سال گذشته در انتظار تصویب هیات وزیران و ابلاغ به سازمان های بیمه گر به همین دلیل و در راستای دفاع بوده است. در 23 تیر 1401، «انجمن دیابت گابریک» و «انجمن دیابت ایران» با حضور «فارس»، «فانا»، «پانشا نیوز»، «درمان یاب»، «پزشکان ایرانی» و «پزشکان ایران» نشست خبری مشترکی برگزار کردند. مجله دوشنبه. : خبر بد.

در این نشست خبری دکتر علیرضا استغامی رئیس هیئت مدیره انجمن اطلاع رسانی دیابت گابریک و دکتر کامران نیکوسخن مدیر عامل انجمن دیابت ایران حضور داشتند.

دکتر طسطامی در ابتدا با اشاره به سطح بالای دیابت در کشور به فعالیت انجمن ها در راستای بازنگری و اصلاح خدمات بیمه ای دیابت اشاره و تاکید کرد: اما هنوز اجرایی نشده است و این تصمیم باید به تصویب شورای دولت برسد.

وی بر تسریع در روند اجرای این مصوبه تاکید کرد.

دکتر نیکوسخن در ادامه به 150 هزار نفر مبتلا به دیابت نوع یک در ایران اشاره کرد و افزود: وی ادامه داد: آموزش بیماران دیابتی بسیار مهم است و آموزش جزء پوشش بیمه ای نیست که در این بسته بر آن تاکید داریم. “

وی همچنین به لزوم پایش روزانه قند خون در بیماران دیابتی نوع یک و گرانی این تجهیزات اشاره کرد و گفت: «تا به حال شرکت های بزرگ بیمه پوشش بیمه ای برای آزمایش قند و قند خون نداشته اند.

ب.

در پایان دکتر استغامی و نیکوساخن تاکید کردند که تسریع در روند تصویب شورای عالی بیمه در شورای دولت گامی بزرگ و مثبت در جهت ارتقای سلامت جامعه خواهد بود.

بر اساس اطلاعیه انجمن اطلاع رسانی دیابت، در ادامه این نشست و در پاسخ به سوالات خبرگزاری ها از جمله لزوم وجود دستگاه های پایش مستمر قند خون (CGM) در کشور، لزوم نظارت و اطمینان بخشی؛ بازار واردات و تولید انسولین در کشور، هزینه تجهیزات کنترل قند، مسائل مربوط به واردات فوری خون، دارو و تجهیزات کنترل قند خون و چالش های ناشی از نسخه الکترونیکی برای پزشکان و بیماران مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام