علمی و پزشکی

۱۱ درصد جمعیت بالای ۲۵ سال کشور دیابت دارند

به گزارش شفاف ، همزمان با هفته ملی دیابت ، دکتر فرزانه فربخش اعلام کرد که بیش از 5.5 میلیون ایرانی بالای 25 سال به دیابت مبتلا شده اند. “به دلیل شیوع دیابت در سال های اخیر ، این بیماری به بزرگترین اپیدمی در تاریخ تبدیل شده است.”

به گفته وی ، بیش از 483 میلیون نفر از افراد 20 تا 79 ساله در جهان مبتلا به دیابت هستند و پیش بینی می شود تا سال 2045 تعداد افراد دیابتی در جهان به 700 میلیون نفر برسد.

وی با بیان اینکه در سال 2019 بیش از 4.2 میلیون نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند ، افزود: 374 میلیون نفر در سراسر جهان از تحمل گلوکز ضعیف رنج می برند ، بسیاری از آنها بدون مداخله موثر به دیابت مبتلا می شوند ، بسیاری از آنها.

یادآوری کرد. “با توجه به اهداف سند ملی پیشگیری از بیماری های غیرواگیر ، پیشگیری از عوامل خطر مرتبط ، جمهوری اسلامی ایران متعهد به متوقف کردن شیوع دیابت در سال 1404 است.”

به گفته دکتر فربخش ، برای دستیابی به این هدف ، علاوه بر برنامه مراقبت از بیماریهای غیر واگیر یکپارچه ، اطلاعات عمومی در مورد پتانسیل دیابت و نیاز به تغییر شیوه زندگی در هفته ملی دیابت (24 تا 30 نوامبر) تأکید می شود.

“دیابت. وی با اشاره به اینکه شعار امسال روز جهانی دیابت است ، گفت: “پرستاران تفاوت ایجاد می کنند شعار امسال است.” افزایش آگاهی عمومی در مورد دیابت در سطح دانشگاه انجام می شود.

وی خاطرنشان کرد: مهمترین فعالیتهای برنامه ریزی شده در این هفته مشارکت ذینفعان ، سمینارهای دیابت مجازی ، دوره های آنلاین ، کنفرانس مطبوعاتی ، مقاله در روزنامه ها ، مجلات ، رویدادهای مختلف دیگر برای کودکان ، نوجوانان است.