بین الملل

پلیس آمریکا نماینده سیاه‌پوست را بازداشت کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنا ، در لوئیزویل ، کنتاکی و سایر شهرهای ایالات متحده مردم در اعتراض به حکم اخیر دادگاه بار دیگر به خیابان ها آمدند.

به گزارش گاردین ، ​​در دومین شب این دور جدید اعتراضات ، شهروندان بار دیگر برائت چند افسر پلیس را که چندین بار به یک زن سیاه پوست شلیک کردند ، محکوم کردند.

روز جمعه ، پلیس با استفاده از لباس شورشیان ، لویی ویل را پراکنده کرد ، کامیون ها صدها نفر از معترضین را از آنجا دور کردند.

در بیانیه اداره پلیس لوئیزویل آمده است: “دست كم 24 نفر در ارتباط با اجتماعات غیرقانونی ، امتناع از پراكنده شدن و شورش در شب دستگیر شده اند.”

با وجود ممنوعیت رفت و آمد از ساعت 9 شب در لوئیزویل ، معترضان تا ساعت 11 شب در خیابان ها باقی ماندند و خواستار عدالت برای قتل یک شهروند سیاه پوست ، برونا تیلور شدند.

علاوه بر لوئیزویل ، شهر نیویورک ، فیلادلفیا ، سنت لوئیس ، بالتیمور و چندین شهر دیگر آمریکا شب دوم اعتراضات به قاتلان تیلور بود.

شهر لوئیزویل شاهد خشونت پلیس آمریكا بر علیه رنگین پوستان معترض به نژادپرستی توسط نیروهای امنیتی بوده است. مأموران FBI و نیروهای گارد ملی لوئیزویل ، که از اوایل صبح چهارشنبه در شهر مستقر شده اند ، با گلوله های پلاستیکی و تجهیزات ضد شورش به معترضین حمله کردند.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه با وجود جرم پلیس در مورد ترور تیلور ، بار دیگر حمایت خود را از پلیس ایالات متحده تأیید کرد ، او در یک پیام توییتر نوشت. “دو افسر پلیس امشب در لوئیزویل ، کنتاکی کشته شدند. ، دعا می کنیم. دولت فدرال پشت سر شما است و آماده کمک است. “ما با فرماندار اندی بیشر (فرماندار کنتاکی) صحبت کردیم. ما آماده همکاری در اسرع وقت هستیم.”

توییت ترامپ ساعاتی پس از شلیک و زخمی شدن دو افسر پلیس آمریكا در هنگام اعمال خشونت پلیس علیه معترضان منتشر شد.

از زمان آغاز اعتراضات ضد نژادپرستی در این کشور ، ترامپ با عناوینی مانند شورش علیه خشونت پلیس را خطاب قرار داده است ، از همان ابتدا سیاست سرکوب اعتراضات و حمایت مقتدرانه از نیروی پلیس آمریکا را دنبال کرد.

انتهای پیام / 4129 /

انتهای پیام / 4129 /