عمومی

پس نفر ۲۶ چی؟ – سرگرمی برای همه

فیفا به هر تیم اجازه می دهد 26 بازیکن را در لیست نهایی نام ببرد، اما کارلوس کی روش فقط 25 بازیکن را فراخوانده است.

روزنامه سرگرمی برای همه گزارش می دهد دنیای اقتصاد وی نوشت: پس از کش و قوس های فراوان بالاخره لیست نهایی تیم ملی فوتبال برای حضور در جام جهانی 2022 قطر مشخص شد. ایران یکی از آخرین تیم هایی بود که فهرست خود را اعلام کرد. لیست کوتاه نبود و در این مقاله از چند جهت به آن خواهیم پرداخت. ابتدا اسامی 25 بازیکن دعوت شده به اردوی قطر را بخوانید. با این توضیح که کاروان تیم ملی روز گذشته از تهران راهی دوحه شد: علیرضا بیرانوند، امیر عابدزاده، حسین حسینی، پیام نجز، رامین رضایی، صادق محرمی، محمدحسین کنعانی زاده، مجید حسینی، مرتضی پورعلیگنجی، شجاع محمدعلی. روزبه چشمی، سالید.عزت اللهی، احمد نوراله، علی کریمی، احسان حاج صفی، سامان قدوس، وحید امیری، علی کولی زاده، علیرضا جهانبخش، کریم انصاری فرد، سردار آزمون، مهدی طارمی و مهدی ترابی.

از وسوسه فرار کنید

اجتناب از پاسخ به این معنی نیست که شما مکالمه را ترک می کنید. گاهی اوقات یک پاسخ مبهم می تواند دقیقاً همان فایده ای را داشته باشد که دور شدن. روز یکشنبه ده ها خبرنگار و عکاس بیش از یک ساعت در مجموعه آکادمی فوتبال منتظر سرمربی تیم ملی بودند اما به دلیل «برخی مشکلات» این کنفرانس لغو شد. کارلوس کی روش گفت: من این وضعیت را پنهان نکردم. البته سوالات و مشکلاتی وجود دارد اما وظیفه ما حل مشکلات است. شما مرا می شناسید، من همیشه دوست دارم بهترین راه حل ممکن را انتخاب کنم. تمام تصمیماتی که گرفتم بر اساس منافع تیم بود، بالاتر از بازیکن، مربی و هر کس دیگری.”

پس چه چیزی از این گفتگوها برداشت می کنید؟ در واقع هیچ تناسبی بین سوال و پاسخ داده شده وجود ندارد. اما مشخص نبود سرمربی که روزی ناراحتی خود را از پرواز درجه یک پرسپولیس به ژاپن پنهان نمی کرد، حالا نسبت به اعلام قبلی و انصراف، پاسخی برای انتشار دیرهنگام لیست تیم ملی ندارد. کنفرانس مطبوعاتی با سیاست فرار کی روش اخباری مبنی بر فشار برای حذف سردار آزمون از لیست را تکذیب کرد، اما وقتی او دلیل دیگری برای اتفاقات روز یکشنبه بیان نکرد، چگونه می توانیم به راحتی اظهارات سرمربی تیم ملی را بپذیریم؟ کی روش در مصاحبه اولیه دیروز خود به طور ناگهانی گفت و گو را ترک کرد و گفت “متشکرم”.

پیرمردی بدون آینده

میانگین سنی 25 نفره کی روش 28 سال و 11 ماه است که تقریبا 30 سال در نظر گرفته می شود. این تیم قدیمی ترین تیم تاریخ ایران در جام جهانی است. میانگین سنی تیم ملی در جام جهانی 2018 که بازیکنان بلند قامتی چون پیمان منتظری، اشکان دژاگه و مسعود شجاعی در آن حضور داشتند، 27 سال و 3 ماه بود و دلیل پیری تیم ملی این است که کی روش عملا اعتراف می کند. ; همان بازیکنان جام جهانی روسیه با او راهی قطر شدند. یکی از نکاتی که از موسیو تمجید شد، میدان دادن به استعدادهای نوظهور بود، اما اکنون جوانترین بازیکن این تیم ابوالفضل جلالی 24 ساله است که با استانداردهای امروزی بازیکن جوانی به حساب نمی آید و بعید است از او استفاده شود. جام جهانی.

به نظر می رسد چهار یا پنج بازیکن زیر 30 سال در ترکیب احتمالی کی روش وجود داشته باشند که کی روش می خواهد از آنها استفاده کند و همه آنها مرزی هستند. با این حال قرارداد سرمربی پرتغالی تا پایان جام ملت های آسیا در نظر گرفته شده است و او تنها به موفقیت در این دو تورنمنت پیش رو می اندیشد. اما آیا کسی اهمیت می دهد که اگر ایران در جام ملت ها شکست بخورد، چه زمان سختی برای تغییر پوست در تیم خواهد بود.

امیر عابدزاده; هدیه تاریخ

از بین تمامی تیم های حاضر در جام جهانی، تنها ایران و سوئیس نام چهار دروازه بان را در لیست نهایی معرفی کردند. ما کاری به سوئیس نداریم اما چنین انتخابی برای ایران واقعا عجیب است. در پنج دوره قبلی حضورمان در جام جهانی فقط سه بازی مرحله گروهی انجام دادیم و به خانه برگشتیم. اگر امسال هم همین اتفاق بیفتد، کی روش چهار دروازه بان را برای سه بازی به قطر می برد که واقعا عجیب است. حتی اگر تیم ملی هم موفق به صعود شود، خیلی خیلی بعید است که در هر شرایطی از دروازه بان سوم این تیم استفاده شود چه برسد به دروازه بان چهارم. از این رو بسیاری از مردم برای تحلیل این حادثه به گمانه زنی های جانبی روی آوردند.

پیش از انتشار این لیست، شایعه حضور امیر عابدزاده روی خط بود. چرا؟ زیرا عملکرد آن در سال گذشته فاجعه آمیز بوده است. او با پونفرادینا در رده هجدهم جدول 22 تیمی قهرمانی اسپانیا قرار دارد و از نظر فردی عملکرد فوق العاده ضعیفی داشت. به طوری که تیمش بیشترین گل را در لیگ به ثمر رساند و او اخیرا روی نیمکت نشست. با این حال، شاید حفظ عابدزاده و افزایش تعداد گل هایش پاداش او برای سابقه حمایت از کارلوس کی روش بود. عابدزاده یکی از بازیکنان تیم ملی بود که به اسکوچیچ سرکشی کرد و از تغییر کادر فنی استقبال کرد.

پس عدد 26 چیست؟

اما عنوان کلی مقاله از کجا آمده است؟ از اینجا، فیفا به هر تیم اجازه داد تا 26 بازیکن را در لیست نهایی معرفی کند، اما کارلوس کی روش تنها 25 بازیکن را دعوت کرد. فرض بر این بود که او در ساعات باقی مانده یک نفر دیگر به لیست اضافه کند اما در مصاحبه ای که در آخرین تمرین انجام داد، اعلام کرد که تیم با همین نفرات به قطر می رسد. غیبت نفر بیست و ششم و عدم استفاده از این ظرفیت قانونی واقعا عجیب است. برای کی روش بسیار آسان بود که یک بازیکن دیگر را انتخاب کند و به او فرصت شگفت انگیزی بدهد تا به جام جهانی برسد، حتی اگر برای تیم کارساز نباشد.

به عنوان مثال بازیکنانی که در دقیقه 90 از خط عبور کردند می توانستند امید نورافکن یا میلاد سرلک را حفظ کنند یا سامان فلاح مدافع جوان پیکان را به قطر ببرند تا زمین بزرگ را از نزدیک ببینند و تجربه کسب کنند. . گزینه استفاده از مهدی قائد، محمد محبی یا هر بازیکن دیگری حتی روی میز بود اما کی روش این کار را نکرد. او بلیت ایران را سوزاند، در حالی که اضافه کردن یک بازیکن به اردو هیچ ضرری نداشت و حتی می‌توانست پاداش قابل توجهی از فیفا را برای باشگاه این بازیکن به ارمغان بیاورد، اما سرمربی پرتغالی خسته و خسته بود و از فرصت استفاده کرد. فرم عجیب نبرد”.

انتهای پیام