اجتماعی

ورود سامانه بارشی به کشور

سازمان هواشناسی زمین نسبت به نفوذ سامانه بارشی هشدار زرد صادر کرد. این سامانه بارشی از روز چهارشنبه (13 آبان) وارد کشور می شود و فعالیت آن تا روز جمعه (14 آبان) ادامه خواهد داشت.

به گزارش سرگرمی برای همه, سازمان هواشناسی با اخطار رنگ: گزارش شده است که در برخی مناطق سامانه بارشی با تشدید بارندگی و وزش باد همراه است، در مناطق جنوبی این مناطق بارش باران و وزش باد همراه با رعد و برق خواهد بود. در مناطق مرتفع و سردسیر بارش برف پیش بینی می شود.

بر اساس این هشدار، وضعیت روز چهارشنبه (13 آبان) در استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، همدان، کرمانشاه، کردستان و زنجان پیش بینی می شود.

همچنین در روز پنجشنبه (13 آبان): آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان شمالی، خراسان شمالی، کردستان، لرستان، همدان، کوم، مرکزی، اصفهان، چهارمحال، بختیار، سمنان غربی، قزوین و شرق کرمانشاه درگیر این رویداد جوی خواهد بود.

جمعه (5 آبان) گیلان، مازندران، گلستان، قزوین، قم، مرکزی، البرز، تهران، همدان، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، کرمان، کرمان، یزد برد ارمنگ، خوزستان نیز این شرایط را احساس خواهند کرد. .

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، در صورت شرایط جوی ممکن است معابر با آبگرفتگی، لغزنده و کاهش دید به ویژه در گردنه های کوهستانی، افزایش سطح رودخانه ها و تاخیر در پروازها همراه باشد.

توصیه می شود هنگام سفر مراقب باشید در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها توقف نکنید، در هنگام کوهنوردی، عبور از جاده های کوهستانی احتیاط کنید، تجهیزات زمستانی را در دستور کار قرار دهید.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، سامانه پرفشار سرد از روز پنجشنبه (13 آبان) وارد کشور می شود و عملیات آن تا روز جمعه (14 آبان) ادامه دارد. با ورود این سامانه دمای هوا در شمال غرب، در کشورهای ساحلی خزر بین 6 تا 10 درجه و در مناطق شمال شرق مرکزی کشور بین 8 تا 14 درجه کاهش می یابد. دمای هوا در غرب کشور 10 درجه سانتی گراد و در استان های جنوبی رشته کوه البرز شامل قزوین، البرز، تهران و سمنان 7 تا 12 درجه سانتی گراد پیش بینی می شود.

این سامانه مناطق شمال غرب کشور را نیز تحت تأثیر قرار خواهد داد. روز جمعه (14 آبان) شمال غرب، سواحل شمالی، شمال شرق و مرکز غرب کشور اثرات این سامانه را تجربه خواهند کرد.

با معرفی این سیستم امکان کاهش فشار گاز، افزایش مصرف انرژی، یخ زدن هوا با آسیب رساندن به محصولات و تجهیزات کشاورزی وجود دارد. در دستور کار قرار گیرد. اتخاذ تدابیر دیگر برای جلوگیری از آسیب های کشاورزی، ایمنی جاده ها، احتیاط کوهنوردی و مدیریت انرژی نیز باید در نظر گرفته شود.

به گزارش سرگرمی برای همه، یک هشدار رنگ زرد: این بدان معنی است که پدیده های جوی رخ می دهد که ممکن است سفر و فعالیت های روزانه را مختل کند. این هشدار برای افزایش آگاهی عمومی داده می شود تا آنها برای مقابله با پدیده های جوی که اندکی شدیدتر از حد معمول هستند آماده شوند. از سوی دیگر مسئولان نیز متوجه این هشدارها هستند تا در صورت لزوم اقدام کنند.

انتهای پیام: