اجتماعی

آب‌های شمال و جنوب کشور در تلاطم/ بارش برف و باران در ۱۹ استان

سازمان هواشناسی از افزایش آب دریای خزر در خلیج فارس و بارش برف و باران در روزهای آینده در 19 استان خبر داده است.

به گزارش سرگرمی برای همه، سازمان هواشناسی با اخطار نارنجی ارتفاع موج از عصر چهارشنبه (19 آبان) تا عصر جمعه (آبان ماه) در مناطق “ساحلی” نیمه غربی خزر تا 3.5 متر و در نیمه شرقی دریای خزر 3.5 متر پیش بینی می شود. 12). تا 2 متر، و در مناطق “دریایی” نیمه غربی دریای خزر – تا 5 متر؛ در نیمه شرقی دریای خزر – تا 4 متر.

در این شرایط جوی آسیب به تاسیسات دریایی و ساحلی، خطر غرق شدن قایق های سبک نیمه سنگین، اختلال در تردد شناورهای سنگین، آسیب قفسه ها و تورهای ماهیگیری دور از دسترس نیست، بنابراین سازمان هواشناسی باید متوقف شود. کار اوقات فراغت آن فعالیت ها و هر گونه فعالیت دریایی، به ویژه در مناطق فراساحلی، جمع آوری تورها و وسایل ماهیگیری و انجام اقدامات احتیاطی برای جلوگیری از آسیب توصیه می شود.

سازمان هواشناسی با اخطار رنگ: از عصر پنجشنبه (20 آبان) تا جمعه (21 آبان) ارتفاع موج در مناطق ساحلی تا 1.5 متر و در سواحل شمال غربی خلیج فارس، در نواحی ساحلی – در سواحل بوشهر – به بالا افزایش یافت. تا 2.5 متر خوزستان قابل پیش بینی است.

در چنین مواقعی احتمال آسیب به تله های ماهیگیری، تور، قایق های کوچک، کشتی های آسیب دیده، اختلال در فعالیت های دریایی وجود دارد.توصیه تمامی فعالان دریایی.

سازمان هواشناسی با اخطار رنگ: بارش برف “باران” گاهی با وزش باد شدید موقت در مناطق جنوبی گاهی همراه با رعد و برق، در نواحی سردسیر روز چهارشنبه (19 آبان) در گیلان، غرب مازندران، شمال اردلیان اردبیل، شمال شرق ارچلیان برف می بارد. ایالت ها. آذربایجان شمالی: آذربایجان غربی پیش بینی کرده است.

شیوع این شرایط جوی در روز پنجشنبه (20 آبان) در استان های گیلان، مازندران، اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، زنجان، قزوین، خوزستان، لرستان، چهارمحال بختیار، مرکزی، همدان، البرز است. استان های تهران، سمنان و گلستان روز جمعه (21 آبان) پیش بینی می شود: گیلان، مازندران، گلستان، کردستان، همدان، زنجان، قزوین، البرز، مرکزی، قم، تهران، خوزستان، چهارمحال حرمخت بخت. استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل.

احتمال وقوع سیل، لغزنده، با کاهش دید، به ویژه در گردنه های کوهستانی، تاخیر پروازها محتمل است. طبق توصیه سازمان هواشناسی در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها هنگام سفر، به طور مداوم، در هنگام کوهنوردی، در جاده های کوهستانی، در تجهیزات زمستانی، هنگام آماده شدن برای برف روبی و جاده کنترل: مراقب باشید. بازگشایی آبراه ها

به گزارش سرگرمی برای همه، در این هشدار نارنجی پیش بینی می شود سازمان هواشناسی بر وضعیت جوی تاثیر منفی بگذارد و خسارات احتمالی را به همراه داشته باشد. هشدار نارنجی برای آماده سازی دستگاه های مسئول برای مبارزه با پدیده زیانبار داده می شود. رنگ: این بدان معنی است که رویدادهای جوی وجود خواهد داشت که می تواند سفر و فعالیت های روزانه را مختل کند. این هشدار برای افزایش آگاهی عمومی داده می شود تا آنها برای مقابله با پدیده های جوی که اندکی شدیدتر از حد معمول هستند آماده شوند. از سوی دیگر مسئولان نیز متوجه این هشدارها هستند تا در صورت لزوم اقدام کنند.

انتهای پیام: