اجتماعی

بارش برف و باران در نقاط مختلف کشور/ کاهش دما تا ۱۲ درجه

سازمان هواشناسی ضمن هشدار نسبت به بارش برف در مناطق مختلف کشور، هنگام کاهش دما تا 12 درجه سانتیگراد، توصیه هایی به کشاورزان، باغداران و غیره کرد.

به گزارش سرگرمی برای همه: سازمان هواشناسی زمین با هشدار نارنجی بارش برف، باران، وزش باد شدید، کاهش محسوس دما در مناطق استوایی، رعد و برق برای هوای روز سه شنبه (9 آذر) در غرب کردستان، جنوب آذربایجان غربی، چهارشنبه (1 آذر) در آذربایجان غربی، شرق پیش بینی می شود. آذربایجان، اردبیل و کردستان، پنجشنبه (2 ژانویه) در اردبیل، گیلان، نیمه غربی کردستان، مازندران (جمعه (3 آذر) در گیلان، مازندران، اردبیل و قزوین، البرز، ارتفاعات پایداررخ تهران.

در این شرایط سیلاب در معابر عمومی، افزایش سطح آب رودخانه‌ها، مسیل‌ها، لغزندگی جاده‌ها، کاهش دید در جاده‌ها، برف در جاده‌های کوهستانی، بارش برف، تاخیر و یا احتمال لغو پروازها دور از انتظار نیست، از این رو سازمان هواشناسی اعلام کرد. آماده راه ها، شهرداری ها، برف روبی، تجهیز خودروها به تجهیزات زمستانی، تامین سوخت کافی، جلوگیری از هرگونه کوهپیمایی، پرهیز از توقف اتوبوس در حاشیه رودخانه ها، کانال ها، بازگشایی پل ها، بازکردن پل ها، عدم جابجایی عشایر عشایری، پرورش حیوانات است. آماده سازی رودخانه ها و کانال ها و بادهای شدید.

به گزارش سرگرمی برای همه، سازمان هواشناسی کشور هشدار داد رنگ زرد: سه شنبه (19 دسامبر) برف، باران، گاهی وزش باد شدید موقت، کاهش قابل توجه دما در برخی مناطق، رعد و برق در مناطق استوایی. ، نیمه شمالی آذربایجان غربی، چهارمحال و بختیاری، بوشهر، نیمه شمالی فارس، خراسان شمالی، خراسان رضوی، نیمه شمالی خراسان جنوبی، یزد (چهارشنبه (1 آذر) در گیلان، مازندران، خراسان جنوبی. پیش بینی می شود.

شیوع این شرایط جوی در روز پنجشنبه (2 دی) در آذربایجان شرقی، جنوب غربی، نیمه شرقی کردستان، کرمانشاه، زنجان – قزوین (جمعه (3 آذر) در آذربایجان شرقی، جنوب غربی است. آذربایجان، زنجان، قزوین، کردستان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، لرستان، تهران و البرز پیش بینی می شود.

در این شرایط لغزندگی جاده ها، کاهش دید، رگبار برف، آبگرفتگی محدود معابر، رعد و برق همراه با تاخیر پرواز پیش بینی می شود. مناطق سردسیر تجهیز وسایل نقلیه به تجهیزات زمستانی و هنگام عبور از رودخانه ها و نهرها مراقب باشید.

به گزارش سرگرمی برای همه، سازمان هواشناسی کشور هشدار کشاورزی داده است رنگ: اوایل روز جمعه (3 دی) توده های هوای سرد با افت محسوس دما بین 10 تا 12 درجه سانتیگراد را می توان پیش بینی کرد که به محصولات و ادوات کشاورزی آسیب وارد می کند. این شرایط جوی روز جمعه (3 آذرماه) در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و گیلان، شنبه (4 دی) در مازندران، گلستان، خراسان شمالی، کردستان، زنجان، قزوین، البرز، تهران، آذربایجان غربی در آذربایجان، در اردبیل. ، گیلان و کرمانشاه دور از انتظار نیستند.

این شرایط آب و هوایی یکشنبه (6 دی) در خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، مازندران، گلستان، سمنان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، همدان، مرکزی، قم، زنجان، قزوین، جهواز، الهران، خوران، الران: : دوشنبه (6 دی) در استان های فارس، بوشهر، یزد، سیستان و بلوچستان، هرمزگان پیش بینی می شود.

در این شرایط جوی امکان آسیب رساندن به محصولات کشاورزی و ادوات مورد نیاز سازمان هواشناسی وجود دارد مزارع و باغ ها استفاده از کودهای پتاس (Soloptas) و ترکیبات بور-روی (مثلاً مجموعه میوه) و کودهای اسید آمینه به طور غیرمستقیم بر روی تاج درختان برای تقویت درختان از سرما، برای حفظ رطوبت در مزارع و باغات برای کاهش محیط زیست. آبیاری نهال های جوان (درختان آسیب پذیر (پلاستیک، کیسه، پلی اتیلن و نایلون) از طریق آبیاری توصیه می شود.

توصیه های دیگر عبارتند از: خودداری از هرس درختان، مالچ پاشی در باغات، تسریع در حمل و نقل محصول به انبارهایی مانند ذرت در سیستان و بلوچستان و مرکبات در گیلان، مازندران و کرمان، آتش سوزی و دود سوزی در مزارع. بهره برداری از کود گچ در باغات.

برای سالن ها پرورش قارچ، گلخانه و نگهداری با توجه به کاهش دما، تهویه، تنظیم دمای اتاق و تامین سوخت، کنترل دمای انبار و رطوبت به دلیل افزایش رطوبت، برای جلوگیری از آسیب بیماری های قارچی توصیه می شود.

از پیشنهاداتی که به مالکان داده شده است سالن های پرورش طیور و دام به دلیل کاهش دما، تنظیم دما و سوخت گیری سالن ها، تهیه خوراک پرانرژی برای حیوانات به دلیل کاهش دما، جلوگیری از نفوذ هوای سرد به سالن ها، نظارت بر پرنده ماوراء الطبیعه می توان آن را تهویه کرد. با توجه به کاهش دما در اثر آنفولانزای سرد طیور به دلیل سردی هوا، واکسیناسیون دام های سنگین در برابر تب برفکی ذکر شد.

برای سازمان هواشناسی زمین استخرهای ماهی از کود دهی استخرهای ماهی با آب داغ خودداری کنید کاهش تغذیه به نصف طبیعی به دلیل ابری نվազ افت دما و شکستن یخ سطح استخر در مکان های سرد برای تهویه ماهی و از خوردن در این شرایط خودداری کنید:. عشایر v bekeepers توصیه می شود کندوها را از کاهش دما جدا کنید و از کاهش دما، نحوه پر کردن کلنی برای زمستان، نحوه مبارزه در کندوها به ویژه در مکان های سرد محافظت کنید.

پیشنهاد سازمان هواشناسی به مالکان ماشین آلات کشاورزی و تجهیزات گردهمایی نشت آب جمع آوری لوله ها، اتصالات و تجهیزات سیستم آبیاری تحت فشار در مناطق سردسیر، استفاده از ضد یخ در رادیاتور ماشین آلات کشاورزی حافظ حفاظت از ادوات کشاورزی با توجه به کاهش دما.

هشدار می گوید: «از روز جمعه (23 ژانویه) بارش برف در اکثر مناطق آغاز می شود که به احتمال زیاد به محصولات و تجهیزات کشاورزی آسیب وارد می کند.

این شرایط جوی روز جمعه (3 دی) در استان های اردبیل، گیلان، مازندران، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، همدان، زنجان، قزوین، روز شنبه (14 آذر) در استان های گلستان، اردبیل، گیلان، مازندران، زنجان، قزوین ، تهران، آذربایجان غربی، البرز و کرمانشاه، خراسان شمالی، سمنان و روز یکشنبه (6 دی) در استان های خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی احتمال آسیب به ادوات ادوات کشاورزی پیش بینی می شود. .

در این شرایط جوی، سازمان هواشناسی با تقویت ساختار و پوشش گلخانه‌ها در اثر برف به‌ویژه در استان‌های ساحلی، دام‌ها را در مناطق مرتفع به دلیل برف چرای نمی‌کند، برف را از روی شاخه‌های درختان پاک می‌کند تا شاخه‌ها نشکند. سوخت کافی با توجه به شرایط برفی سالن های پرورش و گلخانه ها تهیه خوراک مناسب طیور را توصیه می کنند.

به گزارش سرگرمی برای همه، اخطار نارنجی سازمان هواشناسی پیش بینی کرده است که پدیده های جوی تاثیر منفی و خسارات احتمالی به همراه خواهد داشت. زنگ نارنجی برای مبارزه با پدیده مضر به دستگاه های مسئول داده می شود. سیگنال زرد به این معنی است که یک رویداد جوی رخ خواهد داد، که ممکن است در سفر و فعالیت های روزانه اختلال ایجاد کند. این هشدار برای افزایش آگاهی عمومی داده می شود تا آنها برای مقابله با پدیده های جوی که اندکی شدیدتر از حد معمول هستند آماده شوند. از سوی دیگر مسئولان نیز متوجه این هشدارها هستند تا در صورت لزوم اقدام کنند.
انتهای پیام: