استان ها

خنثی سازی ۲ حمله سایبری به سامانه عرضه سوخت کشور طی ۴۰ روز گذشته

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور مطرح کرد.

غلامرضا جلالی گفت: از آغاز ناآرامی‌ها، ما حملات سایبری را در بخش‌های مختلف خنثی کرده و با آن مقابله کرده‌ایم.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، سردار غلامرضا جلالی امروز در دیدار با آیت الله سید محمد سعیدی در حرم بانوی کرامت، حادثه خونین حرم را تسلیت گفت. شاهچراغ با بیان اینکه در شرایط کنونی کشور با دو نوع تهدید مواجه است، گفت: یکی تهدیدات ترکیبی سایبری دشمن و دیگری تهدید جنگ شناختی در ناآرامی هایی که با آن مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی پس از درگیری با ما در عرصه نظامی و نرسیدن به نتیجه مطلوب، عملیات خود را به حوزه عمرانی و فناوری سوق داد، گفت: فعال سازی شبکه های نفوذ داخلی، استفاده از مولفه های آسیب فنی در بخش برق، گاز و سوخت، حمله به زیرساخت های سایبری که مردم را تحت فشار قرار می دهد و در گام چهارم استفاده از رسانه ها برای تقویت آثار اقدامات خود و بسیج و سازماندهی مردم. یکی از مهمترین اقدامات اعتراض و اغتشاش بود.

سرپرست رئیس جمهور کشور با تاکید بر اینکه این جنگ می تواند در عرصه اقتصادی و سیاسی نیز وارد شود، گفت. «برخورد با این موضوع پیچیده و بغرنج است و بخش بزرگی از آن شامل اقدامات درون سیستمی مانند بسته شدن است. راه های نفوذ دشمن و شناسایی نفوذی های سیستم.

وی با اشاره به اینکه ما هم عملیات سایبری پیشگیرانه و هم عملیات سایبری مقابله را انجام می دهیم، گفت. وی افزود: برای آسیب‌های سایبری به زیرساخت‌های خدماتی کشور، آیین‌نامه‌ای تهیه کرده‌ایم که هر سامانه‌ای که به مردم خدمت می‌کند، اگر به هر دلیلی قطع شود، باید داشته باشیم. طرح تداوم کسب و کار که مثلاً اگر سیستم سوخت رسانی ما مورد حمله قرار گیرد، سوخت رسانی به مردم قطع نشود.

جلالی ادامه داد. وی ادامه داد: در گام بعدی با هماهنگی رسانه ملی تلاش خواهیم کرد تا الگوی واکنش رسانه ای در برابر تهدیدات را داشته باشیم و اجازه ندهیم دشمن از سکوت، بی توجهی و بلاتکلیفی رسانه ها سوء استفاده کند.

وی با بیان اینکه از ابتدای ناآرامی ها تاکنون حملات سایبری را در بخش های مختلف خنثی و مقابله کرده ایم، گفت: وی افزود: در 40 روز گذشته شاهد بی‌سابقه‌ترین حملات سایبری علیه کشور بوده‌ایم و دشمن از همه فرصت‌ها استفاده کرده و هر کاری انجام داده است. برای حفاظت از کشور، مشکل جدی ایجاد کند، اما هدف محقق نشد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل با اعلام اینکه در 40 روز گذشته علاوه بر عملیات هک علیه نهادهای مختلف، سامانه سوخت کشور دو بار مورد حمله و خنثی قرار گرفته است، افزود: دشمنی که 80 درصد ادعاها را داشت دروغ محض بود.

انتهای پیام/