اجتماعی

زمان بازگشایی جایگاه‌های CNG در گلستان/ شیوه دریافت سوخت جایگزین

سرگرمی برای همه/گلستان مدیرعامل «شرکت نفت گلستان» در تشریح نحوه تهیه سوخت جایگزین گفت: مشکل تامین و توزیع سوخت جایگزین در استان وجود ندارد.

سید محمد حسینی در گفت و گو با خبرنگار سرگرمی برای همه گفت. وی ادامه داد: در شرایط فعلی به دلیل افت فشار گاز و قطع گاز جایگاه‌های سوخت و واحدهای تولیدی و صنعتی مشکل تامین و توزیع سوخت در استان گلستان وجود ندارد.

وی با اعلام اینکه زنجیره سوخت لازم را در انبارهای نفت استان گلستان ذخیره کرده ایم و مشکلی برای توزیع و حمل آن نداریم، افزود: با کاهش فشار بنزین و قطعی بنزین در پمپ بنزین ها، حجم زیادی از مصرف کنندگان CNG به مصرف بنزین روی آوردند و 750 هزار لیتر بنزین به عرضه سوخت اضافه شد.

مدیرعامل شرکت نفت گلستان با بیان اینکه خوشبختانه مشکلی در روند توزیع سوخت در استان گلستان وجود نداشت، خاطرنشان کرد: تامین و ذخیره سازی سوخت به میزان لازم انجام شده که قبلا از طریق متولی و متولی اطلاع رسانی کرده ایم. . سازمان مدیریت بحران استانداری که تمامی کارخانه ها باید به سوخت دوم مجهز شوند.

حسینی تاکید کرد. تخصیص سوخت تنها پس از ثبت نام در سامانه صدف امکان پذیر است، ماده 8 قانون قاچاق و ارز دریافت سوخت یارانه ای را بدون مجوز ممنوع کرده است. واحدهای تولیدی متقاضی سوخت جایگزین برای استفاده از سوخت جایگزین باید از طریق سامانه سدف ثبت نام کنند.

پیش از ورود سرمای بی سابقه و افت فشار گاز، 62 واحد CNG در استان گلستان فعال بود که 730 تا 750 هزار مترمکعب گاز مصرف می کردند که روند تعمیر و نگهداری آنها با وقفه مواجه شد.

مدیرعامل شرکت نفت گلستان با اشاره به اینکه گازرسانی داخلی مهم است و پمپ بنزین ها برای جلوگیری از بحران گاز متوقف شد، افزود: و زمان شروع مشخص خواهد شد، مسئولیت آن بر عهده شرکت گاز می باشد.

حسینی در پاسخ به این سوال که آیا با تعطیلی پمپ بنزین ها سهمیه بنزین افزایش می یابد؟ مسئوليت.

انتهای پیام