عمومی

واکسیناسیون رایگان دام علیه بیماری لمپی‌اسکین در کردستان آغاز شد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین، مجتبی به نقل از روابط عمومی دامپزشکی کردستان. ورم او گفت. “مرض”. درامر پوستیک بیماری ویروسی بسیار مسری نوظهور گاو است که زیان های اقتصادی مانند هزینه های بالای درمان، کاهش تولید شیر، سقط جنین، ناباروری و کاهش کیفیت پوست را به همراه دارد که بیشتر آنها از طریق حشرات گزنده منتقل می شوند.

مهمترین راه پیشگیری از این بیماری است کوبی حیوانات حساس با استفاده از واکسن های مخصوص و گفت. در این مسیر، طرح نکته اصلی است کوبی عاری از بیماری درامر پوست 45 روز با 85 ماده تشکیل دهنده ضرب و شتم کردن در قالب 30 تیم دولتی و غیردولتی در جمعیت دام سنگین روستایی راه اندازی و آغاز به کار کرد.

مدیر کل دامپزشکی کردستان افزود. پیش بینی می شود برای اجرای این برنامه تا اوایل بهمن ماه 90 درصد جمعیت دام سنگین علیه این بیماری واکسینه شوند.

ورم او از تمام کشاورزان و روستاییان استان مایه سوال کرد کوبی همکاری کنند و از شیوع این بیماری در بین دام های خود جلوگیری کنند.

درامر پوست این یک بیماری عفونی ویروسی در دام است که عمدتاً منجر به تلفات و کاهش تولید در دام های بزرگ می شود و توسط حشرات یا دام های بیمار منتقل می شود.