عمومی

طرح پرورش ماهیان خاویاری در خوزستان آغاز شد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، فتح الله ابوعلی عصر امروز جمعه در نشست خبری با اشاره به برگزاری دهمین نمایشگاه سرمایه گذاری، تجهیزات آبیاری، تجهیزات باغبانی و گلخانه ای خوزستان، با اشاره به اینکه صید ماهی در این استان جایگاه ویژه ای دارد، اظهار داشت: در حال حاضر صیادی از جایگاه ویژه ای برخوردار است. این توانایی که تمام فعالیت های ماهیگیری زمین باید در این حالت انجام شود.

او اضافه کرد. در شمال اکثریت ما در منطقه امکان تولید ماهی سردآبی داریم و در جنوب منطقه در مرکز ماهی گرمابی داریم 11 درصد کل تولید کشور را داریم و در رتبه سوم هستیم. جمهوری. .

مدیر کل شیلات خوزستان خاطرنشان کرد. حدود 60 درصد از کل تولید شیلات کشور در بخش شیلات و 40 درصد در آبزی پروری است، در حالی که در خوزستان این نسبت برعکس است.

وی با بیان اینکه در رشته ماهیگیری رتبه چهارم را داریم، اعلام کرد. با در نظر گرفتن شرایط اقلیمی آب، اختلاف رتبه اول را در کشور داریم.

ابوعلی بیان کرد. حدود 20 درصد از کل تولیدات آبزی پروری کشور در خوزستان قرار دارد و از این نظر جایگاه ویژه ای دارد. آه تو! با توجه به سیاست جهانی کاهش فشار بر منابع دریایی، موضوع آبزی پروری را در دستور کار داریم.

مدیر کل شیلات خوزستان تصریح کرد. در آینده برنامه ریزی های دقیقی داریم که امسال با بررسی همه جانبه ظرفیت منطقه توانستیم برنامه ای برای تولید یک میلیون تن محصول ماهی در منطقه ارائه کنیم.

او بیان کرد. در حال حاضر یک میلیون و 260 هزار تن محصول ماهی در جمهوری وجود دارد که از این میزان حدود 142 هزار تن محصول خوزستان است.

ابوعلی ادامه داد. 52 هزار تن از کل تولید شهرستان گاور از صید و 90 هزار تن از آبزیان است که 72 هزار تن آن ماهی گرمابی است که معادل یک سوم تولید ماهی گرمابی کشور است.

مدیرکل شیلات خوزستان گفت آب سرد ما کار جدیدی را آغاز کرده ایم، اکنون 1400 تن ماهی آبی سرد در شمال ایالت داریم که بعداً به بیش از 5000 تن خواهد رسید.

او گفت: «ما می توانستیم تولید را در بخش خرچنگ سه برابر کنیم. بابان: کردی 270 تن در سال 99، امسال 800 تن، سال آینده به تولید بیش از دو هزار تن خواهیم رسید.

ابوعلی گفت: به تازگی پرورش ماهیان خاویاری را آغاز کرده ایم، تعدادی از نمونه های آن به زودی وارد منطقه تولید می شود.

وی با بیان اینکه در روزهای اخیر 38 هزار هکتار از برنامه های پرورش ماهیان ساحلی با همکاری معاونت اقتصادی فرمانداری مرزبانی و فرمانداران شهرستان های ساحلی به اتمام رسیده است، اظهار داشت: این طرح ها در حال انجام است. ام:«طرح جامع پرورش ماهی بر اساس توانمندی های منطقه ما است که یکی از شاخص های مهم آن کمبود آب شیرین، حداقل نیاز است که تامین آن قابل بحث نیست.

مدیر کل شیلات خوزستان با اشاره به توانمندی های استان خوزستان در حوزه شیلات گفت. ما 220 کیلومتر خط ساحلی داریم که می توانیم از آن برای تولید خرچنگ و ماهی دریایی از آب دریا استفاده کنیم.

وی در خصوص استفاده از آب های غیرعادی نیز گفت. در سال های اخیر با مشارکت همکاران پژوهشی در تولید آبزیان، طرح آبزی پروری با استفاده از زهکشی نیشکر بررسی شده است که با توجه به نتایج مثبت آن، طرح هایی در نقاط مختلف منطقه تهیه شده است. اجرا کن؛ امسال 110 تن میگو به این روش در خرمشهر تولید شد که به کشورهای اروپایی صادر شد.

ابوعلی ادامه داد. چاه های کشاورزی زیادی در استان داریم، آب چاه ها را می توان قبل از ورود به زمین های کشاورزی یا باغ ها برای پرورش ماهی استفاده کرد.

وی در خصوص پرورش ماهی در پشت سدها تصریح کرد. وی ادامه داد: تاکنون دو سد برای این کار هماهنگ شده است که در حال پیگیری سایر سدهای منطقه هستیم. مارون پیشرفت بیشتری کرد.

ابوعلی بیان کرد خوریات: و منطقه بهرکان: داریم که می توانیم حدود 16000 تن آبزیان در قفس تولید کنیم.

او به شکار ادامه داد ترال: خطری برای تمام نقاط کشور است، مقصران تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.

مدیر کل شیلات خوزستان گفت. تیلاپیا به طور کلی یک تهدید است، اما به طور خاص چنین دارد که اگر با فناوری های روز در محیط بسته تولید کنیم، تهدیدی برای محیط زیست نخواهد بود.

وی گفت: اکنون بیش از هفت میلیون نفر است تیلاپیا این ماهی در جهان تولید می شود، در خاورمیانه، مصر یکی از بزرگترین تولید کنندگان این ماهی است، در اروپا، آمریکا و آفریقا تولید می شود.

ابوعلی گفت 30000 تن در سال قبل از شیوع ویروس کرونا تیلاپیا وارد کشوری می شود که ظرفیت صادرکننده تولید داخلی را دارد.

وی با بیان اینکه خشکسالی همواره حوزه آبزی پروری را تحت تاثیر قرار می دهد، گفت: بر اساس برآوردها از 14 هزار هکتار 2700 هکتار خسارت دیده است.

مدیر کل شیلات خوزستان گفت. متقاضی پرورش کروکودیل در آبادان داریم. در حال حاضر: بدست آورد مجوزها: شما باید شروع به کار کنید.