استان ها

همکاری با یونیدو در پروژه تقویت زنجیره ارزش تن‌ماهیان به ارزش ۳‌ میلیون دلار

بر اساس اخبار آنلاین دریافت شده از چابهار ، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری توسعه شیلات تجاری – صنعتی منطقه آزاد چابهار در مصاحبه با “سبزین” گفت: “سواحل مکران ظرفیت بی نظیری دارد که یکی از مهمترین آنها ایجاد اشتغال در صنعت ماهیگیری است.”

محسن علی گلشنی اظهار داشت. سازمان منطقه آزاد چابهار براساس برنامه استراتژیک 20 ساله برای توسعه شیلات ، شیلات ، صنایع غذایی و اولین سایت خود به عنوان صنایع غذایی ، بازیافت آب ، در زمینی به مساحت تقریبی 130 هکتار اهداف تعیین کرده است.

او اضافه کرد. بندرهای ماهیگیری رامین و چابهار بندر ماهیگیری توریستی T Tis از دیگر بخشهای زنجیره ارزش تولید در برنامه استراتژیک سازمان منطقه آزاد چابهار است. این سازمان همچنین با UNIDO برای راه اندازی یک پروژه زنجیره ای ارزش ماهی 3 میلیون دلاری در حال کار است.

آنها در حال تلاش برای ورود به بازارهای بین المللی هستند ، فقط بازار سهام ماهی

عضو هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد چابهار ذکر کرد.

او گفت. “این سازمان کار خود را با طرحی برای آماده سازی زیرساخت های صنایع غذایی ، صنعت تحول شیلات در منطقه آزاد چابهار ، توسعه ، تقویت و بهبود کالاهای صادرات محور و جلوگیری از خام فروشی آغاز کرده است.

گلشن ادامه داد. “اهداف اصلی منطقه آزاد چابهار و چشم انداز صنایع غذایی تکمیل زنجیره ارزش و تولید و تلاش برای دستیابی به استانداردهای بین المللی است – ورود به بازارهای بین المللی و همچنین بازار ماهی.”

ایجاد وب سایت مواد غذایی در دستور کار قرار گرفته است

گلشنی با اشاره به اینکه منطقه آزاد چابهار زمینه هایی را برای ورود به بازارهای جهانی و بین المللی ایجاد می کند ، از این نظر تأکید زیادی بر بدن ماهیان صنعتی دارد ، گفت: ، قیمت آن 12 دلار برای هر کیلوگرم خواهد بود. در همین راستا ایجاد سایت صنایع غذایی که مساحتی بالغ بر 130 هکتار را در بر می گیرد در دستور کار قرار گرفته و قرار است به مرکز اصلی گمرکات تخصصی آب تبدیل شود.

او ادامه داد. “این سایت کمک زیادی به روند صادرات ، صادرات مجدد و جلوگیری از مواد اولیه می کند.” در عرصه بین الملل ، پروژه های مختلفی با UNIDO ، بخش اقتصادی سازمان ملل توسعه یافته است که مهمترین آنها تقویت زنجیره تولید صنعت ماهیگیری با تأکید بر ماهی تن است. تمام کارهای این پروژه که حدود سه میلیون دلار هزینه دارد انجام شده است. کشور همسفر ما در این پروژه ژاپن آپونیا است که برای بررسی اندازه های مختلف پروژه وبینارهایی با مقامات UNIDO برگزار می کند.

گلشن ادامه داد. “یکی از مهمترین پروژه های این پروژه تغییر روش سنتی صید تورهای ماهیگیری گوشت با روش طولانی مدت جدید است که تأثیر زیادی در ورود به بازارهای جهانی و افزایش قیمت ماهی تن خواهد داشت.”

او گفت. “علاوه بر این ، پروژه های مشترک با سازمان شیلات ایران در راستای سند ایمنی مواد غذایی تهیه شده است که برای چشم انداز منطقه آزاد چابهار بسیار مهم است.” وی همچنین با تأکید بر منطقه آزاد ، تخلیه بنادر ، تجهیز مجدد بنادر و انبارها ، تفاهم نامه ای بین منطقه آزاد چابهار و سازمان شیلات ایران برای بررسی ورود کالاهای ایرانی به بازارهای بین المللی امضا کرد. . ، که در ورود به بازار بین المللی ماهیگیران نقش دارند.

گلشن ادامه داد. در زمینه فرهنگی ، می توان مستنداتی را توسط ماهیگیران باتجربه ، صیادان برجسته و چهره های موفقی که روش های جدیدی برای صید را با تأکید بر استان سیستان و بلوچستان ایجاد کرده اند ، ساخت.

چالش های بازار کالاها در زمینه کشاورزی

عضو هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد چابهار خاطرنشان کرد. با توجه به اینکه بازار کالاها در بخشهای مختلف کشاورزی ، از جمله تن ماهی ایران ، همیشه با محدودیتهای ساختاری بسیاری روبرو بوده است ، بیشتر این مشکلات مربوط به عدم استفاده از ابزارهای جدید اقتصادی ، ساختار نامناسب است. و ناکارآمدی بازار ، همیشه شاهد عدم بازگشت مناسب از نتایج مورد انتظار در این زمینه بوده ایم ، بنابراین علیرغم تلاش های فراوان برای تنظیم بازار و تولید و توزیع این محصولات برای تعیین قیمت این گونه های ارزشمند آبزی ، مصرف کنندگان همیشه با مشکلات زیادی روبرو شد این کلید را می توان در نوسانات کاذب قیمت محصولات به دلیل رابطه نامطمئن بین عرضه و تقاضا و نامناسب و یک سیستم شفاف قیمت ها بر اساس تعادل عرضه و تقاضا و بازار یافت. نیازها ، نبود یک سیستم اجرایی برای کنترل تعهدات طرفین. عدم تولید ، واردات ، صادرات و مصرف و آمار ، جمع آوری ، پردازش سیستم تجزیه و تحلیل یا اطلاع رسانی به بازار ، عدم تصمیم گیری مطلوب. در سیستم حوزه های تولید بین تجارت در زمینه واردات ، خلاصه بازار صادرات و مصرف کننده.

لزوم استفاده از تمام قابلیت های منطقه آزاد چابهار

گلشنی سپس با اشاره به قابلیت های خوب منطقه گفت: تولید مثل این ماهی ها ، وضعیت اقتصادی این صنعت تغییر خواهد کرد.

او اضافه کرد. “به دلیل این قابلیت ها ، طبیعی است که باید توجه ویژه ای به استان سیستان و بلوچستان داشته باشیم.” به طور کلی ، در مناطق دیگر می توانیم از منابع آب به صورت برنامه ریزی شده استفاده بهینه کنیم.

او به گلشن افزود. “من فکر می کنم ماهیگیری پتانسیل زیادی دارد ، می تواند یکی از منابع بالقوه توسعه اقتصادی باشد.” در حقیقت ، سیستان و بلوچستان به توسعه درون زا و شبه درون زا تکیه می کنند ؛ می توان گفت همه کسانی که به ماهیگیری مشغول هستند در واقع بومی منطقه هستند.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری توسعه تجارت و تجارت منطقه آزاد چابهار گفت: به همین دلیل است که سازمان منطقه آزاد چابهار صنعت ماهیگیری را به یکی از مهمترین محورهای توسعه تبدیل کرده است و در فوریه سال جاری تفاهم نامه ای را با سازمان شیلات امضا کرد که نشان دهنده اهمیت بسیار آن است.

او نتیجه گرفت. “نیمی از تولید ناخالص داخلی جهان (13 تریلیون دلار) از شهرهای ساحلی تأمین می شود که نشان می دهد دولت ها باید تمرکز خود را بر روی شهرهای ساحلی بگذارند و در زیرساخت ها سرمایه گذاری کنند.”

46: