استان ها

۲۰ میلیارد دلار طی ۴ سال در پروژه‌های ریلی و بندری سرمایه گذاری می‌شود/ بازرس وزارت راه آزاد شده است

وزیر راه در پاسخ به سوالی مبنی بر بازداشت مشاورش گفت: بازرس ویژه وزارت راه و شهرسازی آزاد شد.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری آنا، رستم قاسمی امشب در مراسم روز جهانی دریانوردی با اعلام اینکه 14 هزار کیلومتر راه آهن در کشور داریم، اظهار کرد: در حال حاضر 14 هزار کیلومتر راه آهن در کشور داریم. از بندرعباس از هند به رشت می آیند و از آنجایی که راه آهن رشت – آستارا وصل نیست با کامیون حمل می شوند سپس از طریق آذربایجان به فنلاند منتقل می شوند که 15 تا 17 روز طول می کشد زمان می برد.

وی با اشاره به اینکه اجلاس وزیران کشورهای محصور در خشکی هفته گذشته در ترکمنستان در عشق آباد برگزار شد، گفت: در این نشست همه اعضا متفق القول بودند که ایران می تواند مهمترین نقطه ژئوپلیتیک و مهمترین نقش را در ترانزیت کالا داشته باشد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: در آن همایش عنوان شد که 200 میلیون تن کالا در منطقه وجود دارد که اگر یک پنجم این کالاها از طریق مسیر ترانزیتی ایران حمل شود، می تواند درآمد مستمر و پایداری برای ایران به همراه داشته باشد. .

قاسمی گفت: وی افزود: بسیاری از بنادر ما با جاده و راه آهن مناسب ارتباط ندارند و باید این ارتباط برقرار شود و اقتصاد دریایی کشورمان در نظر گرفته شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر هر 10 روز یکبار یک قطار کود شیمیایی از روسیه به هند منتقل می شود و ایران نیز می تواند در ترانزیت این محصولات نقش آفرینی کند.

او اضافه کرد: هدف گذاری کرده ایم تا 4 سال آینده 20 میلیارد دلار در پروژه های دریایی و ریلی سرمایه گذاری کنیم.

وزیر راه در پایان این مراسم در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر بازداشت مشاورش گفت: بازرس ویژه وزارت راه و شهرسازی آزاد شد.

انتهای پیام/