اقتصادی

ضرورت سرمایه‌گذاری ۱۹ میلیارد دلاری برای توسعه زیربناهای بخش معدن

بر اساس آمار ارائه شده توسط سازمان توسعه و بهبود معادن ایران (ایمیدرو) ، هزینه زیرساخت های معدنی برای دستیابی به اهداف چشم انداز 1404 بیش از 19 میلیارد دلار است که 68 درصد آن برای زنجیره فولاد است.

به گزارش سرگرمی برای همه ، تامین زیرساخت های بخش خصوصی شامل آب ، جاده ها ، راه آهن و برق مطابق با سیاست توسعه سازمان توسعه و بازسازی معادن توسعه معادن ایران (ایمیدرو) است. درعین حال ، تامین پایدار آب معدنی برای صنایع معدنی یکی از اصلی ترین دارایی های مدیریت شده توسط ایمیدرو و سرمایه گذاری توسط شرکت ها و بانک های بزرگ است.

به گفته ایمیدرو ، سال گذشته بخشهایی از یک تا سه خط از خلیج فارس تا فلات مرکزی ایران (سیرجان ، سرچشمه و اردکان) افتتاح شد و به دنبال آن سه خط لوله آب از خلیج فارس به خراسان رضوی ، استانها ، اجرا شد. اصفهان و دریای عمان و بلوچستان آغاز شد. امسال زیرساخت های جاده ای و برقی لازم برای 56 معدن طراحی و اجرا می شود.

مبادله تفاهم نامه برای احداث 778 کیلومتر راه آهن سنگان بافق-سنگا با 81000 میلیارد ریال سرمایه گذاری در جاده ها با وزارت همکاری بخش خصوصی ، شروع عملیات جاده ای در ولسوالی سنگان به ارزش 8000 میلیارد ریال در قالب قرارداد مشارکت این سرمایه گذاری مطابق با اهداف توسعه ایمیدرو انجام می شود.

از سوی دیگر ایمیدرو صنعت انرژی را با فرصتهایی که در اختیار سرمایه گذاران قرار داده است از اوایل دهه 1980 توسعه داده است. در حال حاضر ، ایمیدرو علاوه بر منطقه ویژه معدن و صنایع فلزی خلیج فارس ، در غرب بندرعباس ، در حال توسعه مناطق ویژه لامرد در جنوب استان فارس است.

انتهای پیام: