اجتماعی

ضرورت برخورداری پروژه‌های معدن‌کاوی از پیوست زیست‌محیطی

پس از انتقال 6000 منطقه غیرفعال و معادن در کشور از طریق مزایده ، دکتر مهندسی محیط زیست ، با تأکید بر لزوم به حداقل رساندن تأثیر منفی فعالیت هایی مانند استخراج معادن ، بر لزوم آموزش محیط زیست برای طرح های زیست محیطی تأکید کرد.

به گزارش سرگرمی برای همه در تاریخ 17 مه ، مراسم آزادسازی 6000 منطقه غیرفعال کشور برگزار شد و اسدولا کشاورز ، سرپرست معاون معدن و معدن وزارت صنعت ، معدن و تجارت گفت: انتقال این معادن از طریق مزایده های عمومی افراد واجد شرایط در قالب بسته های سرمایه گذاری انجام می شود. این تصمیم وزارت صنعت ، معدن و تجارت با واکنش های زیادی روبرو شد ، حتی وقتی که در فروش معادن اظهار داشت که کشاورز بیان چنین مواردی را نه توهم بلکه توهم می داند. کردی آزادسازی مین ها هیچ ارتباطی با مسائل سیاسی و انتخاباتی ندارد. در تاریخ دهم ژوئیه ، دادستان کل اصفهان ، شورای انقلاب ، از تعطیلی حراج های استخراج معادن در استان اصفهان خبر داد. سرانجام ، معاون وزیر معادن وزارت صمت دستور توقف انتشار نتایج حراج را اعلام کرد.

اجرای پروژه هایی مانند آزادسازی 6000 منطقه غیرفعال در کشور علاوه بر مشکلات اقتصادی ، پیامدهای زیست محیطی نیز به همراه خواهد داشت. حسین فخرین در مصاحبه با سرگرمی برای همه اعلامیه به طور کلی ، هر عملی که در محیط انجام می شود ، پیامدها و پیامدهای خود را دارد. این می تواند باعث تغییر در گیاهان و حیوانات شود. حتی توسعه شهری نیز تحت تأثیر شرایط آب و هوایی و خاک قرار دارد. بنابراین ، در صورت هرگونه تغییر یا گسترش ، پیامدهای زیست محیطی اجتناب ناپذیر است. مسلم است که عواقب عملیات مین شدیدتر است ، زیرا انرژی در صورت تخریب قابل تجدید نیست و برگشت پذیر نیست. با توجه به اصول توسعه پایدار ، نمی توان جلوی اقتصاد را گرفت. سه رکن اصلی توسعه پایدار عبارتند از محیط ، اقتصاد و جامعه ، به این معنی که محیط نیز جایگاه خود را دارد ، همچنین ثبات اقتصادی و سرمایه اجتماعی.

وی در پاسخ به این س howال که چگونه می توان از تأثیر منفی محیط در طول صنعت معدن کاسته شود ، گفت: “البته توجه به آموزش محیط زیست ، سواد محیط زیست بسیار مهم است.” با ورود جوانان خوب به این صنعت جای امیدواری است. آنها باید به محیط عادت کنند ، و با توجه به اینکه صادقانه و هدفمند هستند ، باید راه برای آنها هموار شود. ما سازمانهای زیادی داریم ، مانند خانه معدن ، که دارای یک بخش آموزش ، حتی یک دانش آموز است ، ما باید از این پتانسیل برای انجام آموزش استفاده کنیم ، اما نه طولانی مدت.

دکتر مهندسی محیط زیست درباره پیامدهای زیست محیطی برگزاری حراج 6000 معدن گفت. “من فکر می کنم که برنامه حراج 6000s یک حرکت عجولانه بود که در روزهای آخر دولت دوازدهم اعلام شد ، البته بدون هیچ کار کارشناسی. “باید از مقامات سال شود که آیا آموزش زیست محیطی و مسئله استخراج معادن سبز در این طرح لحاظ شده است؟

او گفت. “خوشبختانه ، به نظر می رسد که برنامه جابجایی متوقف شده است. امیدوارم برنامه محیط زیست با حوصله و دقت بیشتری در این برنامه مشاهده شود. استخراج و آموزش در آن گنجانده شده است.

به گزارش سرگرمی برای همه ، تمرکز بر تأثیر بر محیط زیست برای اجرای چنین پروژه هایی بسیار مهم است ، زیرا توسعه ناپایدار ، تنها با تمرکز بر منافع اقتصادی ، در نهایت به ما آسیب می رساند.

انتهای پیام: