اجتماعی

توصیه های زیست محیطی در روز طبیعت

سرگرمی برای همه/ روزه مدیرکل حفاظت محیط زیست استان جوم گفت: «روز طبیعت، روز مهربانی با طبیعت است؛ در این روز باید با انجام کارهای کوچک برای حفاظت از فرزندانمان، از تخریب محیط زیست در مقیاس بزرگتر جلوگیری کنیم. محیط زیست. ” بیا یاد بگیریم.

سید رضا موسوی مشکین در سخنانی با اشاره به فرا رسیدن 13 فروردین روز طبیعت گفت. بی شک امروز همه ما باید به فکر حفاظت از طبیعت، حفظ این باورهای الهی برای نسل های آینده باشیم.

وی با اشاره به برخی پیشنهادات زیست محیطی به مناسبت روز طبیعت گفت. «وقتی در دامان طبیعت هستیم نباید چیزی در طبیعت بجای بگذاریم، جز رد پا، سعی کنیم بقایای دیگران را به جز زباله های خودمان جمع کنیم، در سطل های مخصوص بگذاریم.

وی بر لزوم مراقبت از حیات وحش هنگام رانندگی در جاده ها تاکید کرد. «یکی از مهمترین پیشنهادها برای روشن کردن آتش در طبیعت، استفاده از سیلندرهای کوچک گاز به جای سوزاندن چوب با زغال سنگ یا حداقل برای اطمینان است. پس از پخت، آتش خاموش می شود.

موسوی با بیان اینکه در طبیعت باید از هر نوع آلودگی صوتی، استفاده از مواد منفجره، ترقه، پرهیز کرد، گفت: از کیسه های پلاستیکی، ظروف یکبار مصرف، رها نکردن آنها در طبیعت، البته برای جمع آوری زباله خودداری شود. زباله باید داشته باشد. ما به اندازه کافی کیسه داریم.

وی با بیان اینکه در روز طبیعت هیچ شاخه درختی نباید شکسته شود، به هیچ حیوانی آسیب نرسد، گفت: محیط زیست اصلا توصیه نمی شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان جوم در پایان با قدردانی از همکاری و مشارکت مردم در حفاظت از طبیعت و محیط زیست گفت: روز یا شب با شماره 1540 تماس بگیرید.

انتهای پیام: