اجتماعی

سگ‌های بدون صاحب مهم‌ترین مخازن بیماری در طبیعت

رئیس دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد. از نظرات کارشناسی در خصوص مسائل حیات وحش در رسانه ها پرهیز شود، این دفتر آماده پاسخگویی به رسانه های گروهی در راستای آگاهی بخشی مردم است. «

به گزارش سرگرمی برای همه، رضا فرجی اظهار کرد. سگ به عنوان یک گونه به محیط طبیعی تهاجمی است و دارای خطراتی مانند رقابت با گونه های بومی، انتقال بیماری و تخریب اکوسیستم است.

طبق گزارش‌های مستند متعدد آژانس حفاظت از محیط‌زیست، سگ‌های ولگرد در طبیعت منجر به حملات گروهی از جمله حیات‌وحش کم‌گونه از جمله قوچ، میش، آهو، گرگ و بز کامل می‌شوند.» بزها برخی از گونه های بزرگ مرال را مشخص می کنند.

او ادامه داد. گزارش‌های متعددی از حملات و کشتار گونه‌های اصلی گربه‌ها از جمله گونه‌ها، پلنگ، لک‌لک، سیاه گوش، گربه‌های قصر، گربه‌های شنی، گربه‌های وحشی، گربه‌های وحشی و سایر گونه‌های دارای گونه‌های مهاجم گزارش شده است. محیط “. یک کشور وجود دارد.

فرجی «اختلالات ژنتیکی» در سگ‌های وحشی را یکی از مهم‌ترین آسیب‌های سگ‌های وحشی عنوان کرد و گفت: «اختلالات ژنتیکی» می‌تواند خلوص ژنتیکی گرگ‌های خاکستری و شغال طلایی و همچنین حضور گرگ‌ها را تهدید کند. ویژگی های رفتاری حیات وحش دست نیافتنی نیست، نزدیک بودن به جوامع انسانی می تواند منجر به آسیب به کودکان و حتی مرگ شود.

وی با اشاره به اینکه همزمان با افزایش جمعیت سگ های ولگرد که متأسفانه در سال های اخیر عدم آگاهی عمومی نسبت به خطرات تغذیه آن ها وجود دارد، گفت: بیماری‌های مختلف از جمله انگلی‌های مسری در جامعه هستند، این در حالی است که در بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا اقدامات ویژه‌ای برای مبارزه با جمعیت این حیوانات مضر انجام شده و در برخی از کشورهای اروپایی مانند هلند و آلمان دارای جمعیت هستند. به صفر رسیده است.

فرجی گفت: سگ های ولگرد قوی ترین مخزن بیماری ها در طبیعت هستند که نقش غیرقابل انکاری در انتقال بیماری های رایج به طبیعت دارند که شاید یکی از بیماری هایی باشد که در سال های اخیر حیات وحش را تهدید می کند. او به سگ ها اشاره کرد. بیماری روده ما همچنین با افزایش جمعیت این حیوانات – غذا، جمع آوری، عدم کنترل جمعیت و همچنین افزایش بیماری های شبه هاری مواجه هستیم که دوره انتقال آن در بین “سگ های ولگرد” وحشی گسترده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، فرجی گفت: غذا به عنوان یک اقدام اشتباه و مخرب منجر به افزایش سایر ناقلین این بیماری از جمله موش های شهری می شود که می تواند آسیب های جبران ناپذیری به سلامت انسان در شهرها و روستاها وارد کند. «غذا در کشورهایی با سیستم های بهداشتی قوی جرم است و کسانی که مرتکب این عمل آسیب رساندن به محیط زیست، سلامت عمومی و ایمنی می شوند، مرتکب جرایم جدی می شوند.
انتهای پیام: