اجتماعی

هشدار پلیس درباره تماس‌های درخواست کننده کد تایید

رئیس مرکز پیشگیری و پیشگیری از جرایم اینترنتی پلیس NAA ​​Fatah با پوشش دادن تماس صوتی ، اعلام مواردی مانند برنده شدن در مصاحبه ، دعوت از میهمان ، معرفی دوستان و موارد دیگر ، شهروندان را در مورد کلاهبرداری هشدار داد

سرهنگ علی محمد رجبی در مصاحبه با سرگرمی برای همه وی با اشاره به روش فریب شهروندان از طریق تماس صوتی گفت: ذینفعان و کلاهبرداران از هر روشی استفاده می کنند ، فرصتی برای فریب شهروندان است و در این بین ، تماس با کاربران یکی از این روش هاست. » به این ترتیب کلاهبرداران یک شماره تصادفی یا از پیش تعریف شده را انتخاب می کنند و قبل از آن بررسی می کنند که آیا کاربر این شماره تلفن به نرم افزار انتقال پول و غیره متصل است یا خیر.

او ادامه داد. چند دقیقه پس از جلب اعتماد ، از کاربر بخواهید کد چند رقمی را با صدای بلند بخواند. کارشناسان دلیل این امر را ذکر می کنند: هویت شخص ، روند اداری اعطای جایزه و غیره. غافل از اینکه در پشت صحنه همان رمز چهار رقمی ، در واقع مجوز دسترسی به حساب های شهروندان در برنامه هایی مانند بانکداری همراه و حتی شبکه های اجتماعی وجود دارد.

رجبی با بیان اینکه افراد سودجو معمولاً از طریق شماره های ناشناس تماس می گیرند ، گفت: شهروندان به هیچ وجه فریب چنین تماس هایی را نخورند ، بهتر است به محض شروع به صحبت در مورد آن ، ارتباط را قطع كنند. اما در صورت اعلام رمز چهار رقمی ، باید بلافاصله رمز حساب های بانکی و شبکه های اجتماعی خود را تغییر دهند و در صورت برداشت غیرمجاز از حساب و غیره ، باید با پلیس تماس بگیرید.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتاوی NAA گفت که ذی نفعان می توانند شکار را از سالمندان انتخاب کنند. این موارد را به روز کنید.

او اضافه کرد: “همچنین ، با توجه به اینکه بسیاری از این افراد از نرم افزار WhatsApp برای برقراری تماس استفاده می کنند ، کاربران باید آگاه باشند که هیچ نهاد دولتی ، از جمله بانک ها ، وزارتخانه ها ، رادیو و غیره ، این نرم افزار را ندارد. او از آن برای ساختن استفاده نمی کند. هشدارها ، و این نشان می دهد که اقدامات آنها جعلی است.

انتهای پیام: