علمی و پزشکی

نوروز ۱۴۰۰ را آرام نمی‌بینیم/ با کرونای انگلیسی به هیچ وجه نمی‌توان شوخی کرد

به گزارش شفاف ، سعید نمکی وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در مورد پیش فروش بلیط تورهای نوروزی و گردشگری گفت. “قضاوت در مورد نوروز امسال بسیار عجولانه است. ما به یک ویروس سرکش ، پرخاشگر و پرخطر آلوده شده ایم. سعی می کنیم دستورالعمل ها را دنبال کنیم و همکاری مردم را مدیریت کنیم ، اما واقعاً نمی دانیم چه اتفاقی خواهد افتاد.

او نامه را ادامه داد. وی افزود: مردم طی سال گذشته تحت فشار و خستگی زیادی بوده اند ، اما امسال نووروز زمان آن نیست كه ما از این ویروس شیطانی دوری كنیم یا تصور كنیم كه این ویروس از ما دور است. این ویروس نوروز 1400 همراه ماست و امسال احتمالاً بیشتر بر ما تأثیر خواهد گذاشت.

وزیر بهداشت از آغاز پیش فروش بلیط تورهای نوروزی خبر داد. بدانید که آنها تصمیمات غیر منطقی می گیرند و کارهای غیر منطقی انجام می دهند. ما که مسئول سیستم بهداشت و درمان هستیم ، می توانیم کمی جلوتر ببینیم ، نوروز امسال را با آرامش نمی بینیم ، اگر پروتکل را نقض نمی کردیم ، رعایت می شد. شاید اسفند را به خوبی مدیریت کردیم ، بهار آرامی داشتیم اما اکنون این پیش بینی را نداریم.

به نامه گفت. “این بیماری در خوزستان گسترش نیافته است ، سایر استانها نیز تحت تأثیر ویروس کرونا ، به ویژه گونه های جهش یافته قرار گرفته اند. ما امیدواریم که مردم در این شرایط کمترین مشکلات را داشته باشند ، آنها می دانند که وضعیت طبیعی نیست ، امسال نوروز برای ایران و در هیچ کجای دنیا خبری نیست تا بتوانیم سفر کنیم ، سفر کنیم و جمع شویم.

وزیر بهداشت گفت: در مورد تبلیغ و فروش بلیط تورهای خارجی. “در مورد تورهای خارجی ، باید بگویم که مردم باید بدانند که اکنون در اروپا ، به دلیل شیوع بیماری ، آنها بسیار شدید هستند. ، هند ، که به سختی کشورهای اروپایی و منطقه نیست ، تمام پروازها را لغو کرده است. “آیا کسانی که عاقل هستند رفتار ویروس جدید را می دانند؟” آنها می دانند که ویروس جدید به هیچ وجه قابل شوخی نیست ، من به مردم توصیه می کنم در خانه بمانند ، صبور باشند و از پدیده های غیر شهری در مسافت های طولانی لذت ببرند.

وی با بیان اینکه ما در وزارت بهداشت هرگز جهت و پیش فروش بلیط های نوروزی را به کسی تأیید نکرده ایم ، به نمک گفت. “اگر کسی خطری از من ، وزیر ، پیدا کند که می تواند این اقدامات را اعلام کند ، ما آن را اعلام خواهیم کرد.” ما گفتیم که از این پس نمی توانیم تصمیم بگیریم ، ما یک ویروس شطرنج بازی می کردیم ، در برخی موارد تصمیم می گرفتیم ، ما می گفتیم ، که ما نمی توانیم برای چند هفته تصمیم بگیریم.