عمومی

نقدی بر جواب‌های یک کلمه‌ای و بی‌خطر عادل فردوسی‌پور

عادل فردوسی پور در مجری برنامه نود انتظار داشت اهالی فوتبال با صداقت و صمیمیت کامل در برنامه حضور داشته باشند و به سوالات مطرح شده از سوی وی پاسخ کامل و جامع بدهند. این رویه بسیار دلنشین و قابل دفاع از سوی مجری یکی از سخت ترین برنامه های تلویزیونی بود، این رویکرد باعث شد در برنامه دوشنبه شب ادل – پشت صحنه فوتبال ایران – حقایق زیادی فاش شود.

حالا اما حدود سه سال است که فردوسی پور از شبکه 3 حذف شده و خبری از برنامه 90 نیست. در عین حال هر جا که ادل حضور داشته باشد، اگر خبرنگاری حضور داشته باشد، از او درباره احتمال حضور مجدد در تلویزیون برای سخنرانی یا گزارش فوتبالی می پرسد.

ادل به خوبی از این سوال آگاه است و با دانستن این سوال، آماده است تا در مناسبت های مختلف مانند مسابقات فوتبال تیم فوتبال، نمایش فیلم و غیره با خبرنگاران صحبت کند، اما وقتی از او در مورد همان مشکل احتمالی که همه منتظر آن هستند می پرسد. برای او. ، سؤال می کنند، سعی می کند بخندد و شوخی کند و بگوید “دیگر چه؟” برای منحرف کردن بحث.

این حق طبیعی اوست که عادل فردوسی پور سیاست سکوت در قبال حوادث شبکه سه جانبه را ترجیح می دهد، اما این بد نیست. برای مخاطبانش، طرفدارانش کمی جذاب بود، اما تکرار آن ادل تفاوتی ندارد! آن جذابیت و سرگرمی را دارد که عمدتاً به ما یادآوری می کند که فردوسی پور به هر دلیلی حالا دوست دارد سوژه سؤال خبرنگاران باشد، حتی اگر بداند که قرار نیست به سؤالات مهم و کلیدی آنها پاسخ دهد. او احتمالاً دوست دارد هر از چند گاهی آنقدر با خیال راحت نامش را در اخبار، خبرگزاری ها و افکار عمومی حفظ کند که از آفت فراموشی در فضای پر سر و صدا رسانه ها دوری کند.

اتخاذ این روش نیز مانند سیاست سکوت حق طبیعی است، از این جهت قابل نقد نیست، اما می توان پرسید که آیا مهمانان برنامه او به سوالات احتمالی او می خندند؟ “چی شد”. او به عنوان یک میزبان چه احساسی داشت؟

254 251: