استان ها

پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به ویبنار همایش تخصصی فردوسی

سرگرمی برای همه / خراسان رضوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سید عباس صالحی پیامی را به همایش تخصصی حکیم ابوالقاسم فردوسی به مناسبت روز حفظ زبان فارسی ارسال کرد.

متن پیام ، که توسط افار مروارید ، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و رهبری فرهنگ اسلامی و رهبری خراسان رضوی خوانده شده ، می خواند:

“آسمان پر از غرور و عظمت ادبیات ایران ، پر از ستارگان درخشان است که همیشه تاریخ طولانی و شکوه ما را روشن و درخشان نگه داشته است. فرهنگ غنی این سرزمین به لطف مردان و زنان بزرگ و بزرگواری بزرگ و پر افتخار آن که افکار و تصاویر آنها در دفتر فرهنگ و ادبیات فارسی با استادان طلایی آراسته شده زنده و پویا است و صفحات درخشان فرهنگ و هنر ایران را در تاریخ باستان و تاریخ گسترده این منطقه آراسته است. این است

یکی از افتخارترین قله های ایرانیان ، اما همچنین بلندترین قله ادبیات فارسی ، اثر جاودانه حکیم توس ابوالقاسم فردوسی است که برای آن هیچ پایانی قابل تصور نیست. او از این منظر اثری منحصر به فرد را نقاشی کرده و خلق کرده است. او به افتخارات ایران باستان جان بخشید و عظمت ایرانیان را کشف کرد.

شاهنامه فردوسی ، بزرگترین اثر حماسی ایران ، آیینه ای از فرهنگ و زبان کل ملت ایران و سرچشمه شاعران آن ، حکیم ابوالقاسم فردوسی است. داستان های قهرمانانه این اثر ، افسانه ها ، مناظر خلق شده توسط وی ، نقشه های دلپذیر دارای تاریخ طولانی زندگی هستند و هرگز رنگ نزول و عتیقه را نمی گیرند. فردوس تاریخ گذشته ایران را احیا می کند ، به مردم الهام می بخشد ، هنرمندان را ترغیب و ترغیب می کند که امروز و فردا در کشور ما ایجاد کنند.

هفته عشق ، برخورد بدن ، نبرد روح راه كمال را باز می كند ، راه روشنگری پیش روی ما است. بدون فردوسی و شاهنامه ، سرنوشت این زبان مبهم و ناشناخته بود. 16 مه سالگرد عروسی حکیم فردوسی و روز یادبود فارسی است. برای ما ، این فرصتی دیگر است برای یافتن راهی برای کمال ، تفکر و تفکر در مورد این کار عمیق ، کسانی که به فرهنگ علاقه مند هستند ، دوستداران این مرز و بوم و محیط زیست هستند. “ما فضای مجازی را برای احترام به مقام والای حکیم توس آماده کرده ایم ، ایستاده ایم.”

انتهای پیام