استان ها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سمنان فوت مادر شهیدان شریعتی را تسلیت گفت

به گزارش خبرگزاری سرگرمی برای همه استان سمنان، مرحومه فاطمه زمانی مادر شهیدان محمدرضا و محمدتقی شریعتی با شتاب به دیه باغ رفت و به فرزندان شهیدش پیوست.

فرشید فلاح مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان در پیامی درگذشت این مادر فداکار و ایثارگر را به خانواده های زمانی و شریعتی و اهالی روستای ناهاتک پرور قلعه نو خرقان تسلیت گفت. شاهرود آرزو می کند که این بانوی مؤمن و صالح به زهرای مرضیه (ق.

بانو فاطمه در سن 87 سالگی بر اثر بیماری دار فانی را وداع گفت و پیکرش عصر امروز پنجشنبه با حضور مردم روستای ناهاتک پرور شاهرودی کالا نوخرکن تشییع می شود.

شهید محمدتقی شریعتی فرزند اسدالله متولد 01/04/1341 در روستای قلعه نوخرکن شاهرود به مدت 16 ماه و 21 روز در تیپ 12 گردان سیدالشهدا ارتش شاهرود حضور داشت. در عرصه های دفاع مقدس جان باختند.

در دوران دفاع مقدس به عنوان فرمانده گردان فعال بود و در 14 مرداد 1367 در تنگه چهار زبر اسلام آباد و در عملیات مرصاد به درجه رفیع شهادت نائل آمد و پیکرش به خاک سپرده شد. استراحت در روستای قلعه شاهرودی نو خارکن.

این شهید گرانقدر در بخشی از وصیت نامه خود نوشت: «ای ملت عزیز، من به امر خدا و ولایت فقیه قیام کرده ام، همان گونه که برادرانم برای پیروزی اسلام و گسترش جهانی آن قیام کرده اند. کلمه توحید یعنی لا اله الا الله و تلاش برای نجات امت های محروم و مستضعف و درهم شکستن پایه های کفر و شرک. ای امت اسلامی، هنگامی که خداوند و اولیای او شما را به عامل حیات بخش یعنی جهاد فراخواندند، ضعیف نباشید، زیرا خداوند از شما و اعمال و نیات شما آگاه است، بدانید که همه با یقین به سوی او باز خواهید گشت. از حاکمیت نهایی و پیروزی حقیقت، در سایه عرق و خون ایستاده است.

شهید محمدتقی شریعتی از کارکنان اداره فرهنگ و رهبری اسلامی شهرستان شاهرود بود.

46: