نرخ باسوادی بانوان آذربایجان شرقی ۹۴درصد افزایش پیدا کرده است

آذربایجان شرقی | بانوان | درصد افزایش

سرگرمی برای همه/ آذربایجان شرقی مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت. در اوایل انقلاب 21 درصد زنان استان باسواد بودند و در زمان آخرین سرشماری این شاخص به 94 درصد رسید.

حجت الاسلام و المسلمین علی پورالدین در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه تبریز با اشاره به اینکه با توجه به اینکه در ایام فاطمیه هستیم، اگر زندگی این بانوی بزرگوار را در سه محور در نظر بگیریم، یادآور شد: حضرت زهرای مرضیه (س) در خاندان نبوت به دنیا آمد و در خاندان امامت به حیات خود ادامه داد و فرزندانی توانا و با فضیلت تربیت کردند که الگوی همه عالم هستند که راه راست را برای ما آشکار می کنند. جهاد و شهادت و تعیین تکلیف در برابر دشمن.

او افزود: پس از واقعه عاشورا حضرت زینب کبری (س) وظیفه ای که در تبیین علت واقعه کربلا و حفظ خون شهدا انجام دادند، مشکل ما را در شرایط کنونی با توجه به جهاد تبیینی به وضوح مشخص می کند.

پورادی سپس هفته نهضت سوادآموزی را گرامی داشت و گفت: «این نهضت یاد و خاطره بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی است و دستور تشکیل این نهضت در 16 آذر 57 برای ریشه کنی بی سوادی و گسترش جهاد مدرسه سازی صادر شد. با زعامت حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای کراتی پیشرفت های زیادی در میزان باسوادی در کشور صورت گرفته است.

او افزود: درصد باسوادی استان آذربایجان شرقی در آخرین سرشماری قبل از انقلاب 36.5 درصد بوده که در سال 1400 به 96.4 درصد رسیده است.

او ادامه داد. رسانه های معاند که به دنبال نمایش نقض حقوق زنان هستند باید بدانند که جمهوری اسلامی ایران برای سوادآموزی زنان ارزش زیادی قائل است.

وی همچنین بر لزوم حمایت ائمه جمعه و جماعات، فرمانداران، بخشداران و صدا و سیما برای تبلیغ و ترویج فعالیت های سوادآموزی تاکید کرد و خواستار مشارکت بیشتر و برنامه ریزی لازم برای برشمردن اسامی بی سوادان به تفکیک شهرستان شد. و منطقه..

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی برگزاری مستمر جلسات شورای پشتیبانی سوادآموزی بخشداری و ناحیه، مشارکت و همکاری شوراهای اسلامی به ویژه در روستاها برای شناسایی و نمایندگی بی سوادان را یادآور شد.

به گزارش سرگرمی برای همه به نقل از وزارت آموزش و پرورش. پورادی در آخرین بخش از سخنان به تشییع پیکرهای شهدای گمنام اشاره کرد و گفت: شهدای گمنام مورد قبول دانش آموزان قرار گرفتند و نتیجه این شد. بی نظیر و زیبا بود.

انتهای پیام