استان ها

تلاش راهداران برای بازگشایی راه ارتباطی ۶۰ روستای آذربایجان‌شرقی ادامه دارد

به گزارش سرگرمی برای همه از تبریز، غلامرضا رسول زاده با اشاره به اینکه روز گذشته راه 160 روستای استان به دلیل بارش برف بسته شد، افزود: در پایان امروز انجام خواهد شد.» راه روستاهای دیگر که بیشتر آنها در نقاط کوهستانی و صعب العبور واقع شده اند باید بازگشایی شود.

اشاره کرد. بیشتر این روستاها در شمال شرق استان در شهرستان های اهر، کلیبر، ورزکان، خداآفرین قرار دارند و اکنون کار راهداران بر بازگشایی راه ارتباطی آن روستاها متمرکز شده است.

ارجلیان معاون مدیرکل راهداری آذربایجان گفت. وی افزود: در حال حاضر راه های اصلی فرعی منطقه، محور تبریز – زنجان باز است، تردد خودروها به آرامی و بدون مشکل در جریان است.

رسول زاده ادامه داد. بر اساس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی منطقه، بارش‌های پراکنده در روزهای آینده ادامه دارد و ازدحام جاده‌ها، مسافران و رانندگان در صورت لزوم از سفرهای غیرضروری، زنجیر چرخ، تجهیزات زمستانی خودداری کنند. لباس با خود لباس گرم داشته باشید.

وی از «یادآوری» عبور بیش از 14 هزار کیلومتر راه توسط اداره کل حمل و نقل جاده ای راهداری منطقه خبر داد، مردم و مسافران در صورت لزوم قبل از سفر با شماره تلفن های موجود 141 به صورت شبانه روزی تماس بگیرند. آب‌وهوای جاده‌ها و اطلاعات برای اطلاع و از اپلیکیشن 141 و www.141.ir برای آگاهی از وضعیت آب و هوای جاده‌ها استفاده کنید.

آذربایجان شرقی دارای 142 روستا و 2706 روستا است که حدود یک میلیون و 145 هزار و 442 نفر در آن روستاها زندگی می کنند.

این ایالت دارای 235 کیلومتر بزرگراه، 453 کیلومتر بزرگراه، 922 کیلومتر راه اصلی، 2075 کیلومتر فرعی و 10441 کیلومتر راه روستایی است.