استان ها

تمامی کمپ های ترک اعتیاد در آذربایجان شرقی قرنطینه شدند

در مصاحبه با خبرنگاران روز یکشنبه ، رضا استاد رحیمی با بیان اینکه 3 تن از مواد مخدر در 12 ماهه نخست سال گذشته در منطقه مصادره شده است ، افزود: “در همین راستا ، 7372 توزیع کننده مواد مخدر در منطقه پیدا و دستگیر شدند.” بود:

وی در ادامه گفت: 103 قاچاقچی بزرگ کشف و دستگیر شده است. در این مدت 5 هزار و 429 معتاد به مواد مخدر در منطقه دستگیر شده اند که نسبت به مدت مشابه سال 1397 حدود 30 درصد افزایش یافته است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان ، ارگلیان با اشاره به اقدامات انجام شده برای جمع آوری معتادان به مواد مخدر در استان ، گفت: “جمهوری آذربایجان شرقی به عنوان جمهوری شناخته می شود که معتاد به مواد مخدر در کشور ندارد و این یک الگوی ملی شد.”

استاد رحیمی با بیان اینکه مرکز ماده 16 الگوی ملی است ، ادامه داد: علاوه بر سم زدایی و اعتیاد ، این مرکز بر اشتغال افراد نیز تمرکز دارد.

وی در خصوص حمایت جامعه و خانواده از توانبخشی گفت: “93٪ از بیماران توانبخشی به دلیل عدم حمایت ، رفتار نادرست و فشار روانی در یک چرخه اعتیاد قرار دارند و 7٪ از این افراد کاملاً پاکیزه هستند.”

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در آذربایجان شرقی گفت: “پیشگیری از جمعیت ما اکنون جمعیت جوان است.” “پیشگیری تنها راه مبارزه با اعتیاد است و باید پیشگیری از خانواده ها و حتی مهدکودک ها آغاز شود.” به این معنا ، ما داریم.

وی با تأکید بر اینکه باید از درمان اجباری جلوگیری شود ، گفت: “ارتقاء آموزش به سبک والدین ضروری است. در این راستا ، طرح کمک به افرادی که در مناطق پرخطر شهری و روستایی با بیشترین مصرف قاچاق زندگی می کنند ، اجرا می شود.”

استاد رحیمی ادامه داد. وی ادامه داد: سال گذشته گزارشی از فرآوری مواد مخدر در ایالت از جمله گل و لاله ها نداشتیم و توانستیم با همکاری منابع طبیعی ، جهاد کشاورزی ، محیط زیست ، اجرای قانون ، دستگاه های اجرای قانون ، ولسوالی ها و مردم اظهارات خوبی را در این زمینه داشته باشیم. .

او اضافه کرد. “161،000 نفر در خانواده های معتاد به مواد مخدر پیدا شده و درگیر شده اند.”

48