فرهنگ و هنر

ورود چه داروهایی به آذربایجان ممنوع است؟

 ورود چه داروهایی به آذربایجان ممنوع است؟

طبق قوانین جمهوری آذربایجان، حمل کلیه داروهای حاوی مقادیر زیاد مواد مخدر و روانگردان در هنگام سفر و ورود به این کشور ممنوع است و حتی با تجویز پزشک، این امر مستلزم حبس طولانی مدت است.

به گزارش «سرگرمی برای همه»، بر اساس آیین نامه ابلاغی از سوی وزارت امور خارجه سازمان گردشگری و هواپیمایی ایران، با توجه به مشکلاتی که برای برخی از شهروندان ایرانی در سفر به جمهوری آذربایجان به وجود آمد، تاکید شد: «در این کشور، تمام داروهای حاوی مواد مخدر و روانگردان، مانند متادون و مت آمفتامین، ممنوع است و حتی با تجویز پزشک – حبس طولانی مدت. این سوال اخیرا برای یکی از شهروندان ما پیش آمده است. این در حالی است که پیش از این بارها با مکاتبات رسمی مبادی ورودی و خروجی کشور اطلاع رسانی شده است.

به این نکته نیز اشاره شد. وی افزود: در بسیاری از جلسات و ملاقات‌ها با مقامات آذربایجان، موضوع استفاده شخصی از دارو توسط افرادی که نسخه پزشک ارائه می‌دهند، مطرح شده و طرف آذربایجانی همواره اعلام کرده است که خارجی‌ها از واردات دارو منع شده‌اند. با ترکیبات فوق و فقط آنها می توانند از داروهای موجود در جمهوری آذربایجان استفاده کنند.

انتهای پیام