اجتماعی

دسترسی راحت به تبلیغات مواد مخدر در سایه گسترش تکنولوژی و کاهش سن اعتیاد

روان درمانگر اعتیاد با اشاره به تأثیر گسترش فن آوری در دسترسی جوانان ، نوجوانان ، محتوای مواد مخدر ، موسیقی و … گفت: “در دسترس بودن مواد اعتیاد آور ، سن وابستگی به یک کشور را کاهش داده است.” از طرف دیگر ، با پیشرفت نسل جوان در فن آوری ، تماشای فیلم ، گروههای موسیقی و تبلیغات تبلیغاتی که مصرف مواد مخدر را تقویت می کنند می تواند نوجوانی و سن اعتیاد جوانان را کاهش دهد.

حسین بهلولی در مصاحبه با سرگرمی برای همه وی در آستانه روز جهانی مبارزه با مواد مخدر گفت: ، اما افراد در این محتوای تبلیغاتی ، استفاده از داروها را ، گاهی خودشان ، ورزشکارانی که هرگز مواد مخدر استفاده نمی کنند ، ترویج می دهند.

روان درمانگر اعتیاد با بیان اینکه سیگار نقطه آغاز اعتیاد است ، در ادامه به نقش گروه های دوستی جوانان و نوجوانان در اعتیاد کودک پرداخت. خانواده نقش مهمی در درمان اعتیاد دارد. خانواده ممکن است در درمان یا اعتیاد نقش داشته باشد. عدم حمایت از خانواده و عدم بی توجهی خانواده نسبت به کودکان ، اوج آسیب پذیری کودکان است. حتی بعد از اینکه فرد به مواد مخدر اعتیاد پیدا کرد ، بی تفاوتی خانوادگی آغاز ناامیدی برای فرد معتاد است.

این روانشناس ادامه داد. با گذشت زمان ، پس از اینکه فرد متوجه می شود که تمام زندگی خود را صرف استفاده از مواد مخدر ، اعتیاد کرده است ، از وضعیت خود خسته می شود ، این خستگی ناشی از مواد مخدر وی را به ترک آن ترک می کند.

بوهولی معتقد است که با گذشت زمان ، معتادان به مواد مخدر فراموش می شوند و حافظه خود را از دست می دهند. از طرف دیگر ، آنها عزت نفس و اعتماد به نفس خود را از دست می دهند ، توجه به این شرایط در نهایت می تواند آنها را وادار به انصراف کند. وقتی افراد معتاد به مواد مخدر تصمیم به ترک اعتیاد می گیرند ، وضعیت اجتماعی خود را با وضعیت قبلی خود مقایسه می کنند و می فهمند که میزان آن کاهش یافته است.

به گفته این روان درمانگر اعتیاد ، شکست ها و شکست های پی در پی منجر به ترک مواد اعتیاد آور می شود. در عین حال ، کسانی که می روند همیشه تمایل به لکنت و بازگشت دارند ، بنابراین نباید با دوستانی که از آنها استفاده می کنند تعامل داشته باشند ، نباید در محیطی که قبلا مواد مصرفی خود را حتی برای مقدار کافی دور می انداختند ، حضور داشته باشند. شخصی که مواد از او به دست آمده است. آنها می توانند آن را از ذهن خود و از طریق تلفن پاک کنند زیرا ممکن است دچار لغزش و بازگشت به مصرف مواد شوند.

بوهولی تاکید کرد که قطع کامل مواد اعتیاد آور امکان پذیر است اما این قطع کامل به معنای عدم بازگشت آن نیست. لازم است. وی افزود: اعتماد خانواده دوباره برقرار می شود ، تا زمانی كه افراد اولین قدم ها را برای ترك اعتیاد بردارند ، آنها را مجبور به ترك اعتیاد می كنند.

این روانشناس در ادامه به لزوم حمایت از خانواده ها در ترک مواد مخدر اشاره کرد. مصرف کنندگان مواد پس از ترک تغییر روحیه می دهند ، بنابراین خانواده باید به آنها کمک کند تا روحیه خود را بازیابند. خانواده و تصمیم گیرنده برای ترک اعتیاد باید با یکدیگر هماهنگ باشند تا خانواده یک قدم به سمت ترک کودک و فرد قدم دیگری برداشته شود.

روان درمانگر اعتیاد نتیجه گیری کرد: “آموزش خانواده ها ، معرفی داروهای جدید ، آسیب آنها به خانواده ها ضروری است.” خانواده ها باید از فرزندان ، دوستانشان مراقبت کنند ، با آنها صحبت کنند ، در مورد امور خانه و خانواده با آنها مشورت کنند ، تا نوجوان و جوان احساس نکنند که از خانواده خود کنار گذاشته نشده اند.

انتهای پیام: