حوادث

نجات ١٩٧ محکوم به اعدام از چوبه دار طی ۶ ماه

آزادی:

حجت الاسلام مسلمانان ، هادی صادقی ، روز یکشنبه به مراسم بزرگداشت هجدهمین سالگرد تأسیس شورای حل اختلاف افزود. شوراهای حل اختلاف از ارزش انسانی بالایی برخوردار هستند و به دنبال توسعه اخلاق انسانی هستند.

او ادامه داد. “هیئت های حل اختلاف در همه زندان ها تشکیل شده است ؛ آنها در صلح و سازش افزایش یافته اند ، بنابراین در شش ماهه نخست امسال ، 4000 پرونده در شعب حل اختلاف زندان رسیدگی شد و 2000 پرونده منجر به مصالحه شد.” و بیش از 5000 زندانی آزاد شده اند.

صادقی اظهار داشت. بیش از 2٪ از کل آرا cast هیئت های حل اختلاف با مصالحه به پایان می رسد ، که آمار بالایی است.

وی با اشاره به دو دسته داوری میانجیگری گفت: “دوره های میانجیگری از ماه دسامبر آغاز می شود ، و کسانی که در این دوره ها شرکت می کنند می توانند در این زمینه کار کنند تا اختلافات را حل کنند.”

صادقی گفت. یک مرکز مدیریت داوری برای ترویج ، پشتیبانی و ایجاد فرهنگ داوری ایجاد خواهد شد و این پتانسیل را برای افراد بررسی می کند.

رئیس مرکز توسعه اختلافات دادگستری گفت. “طرح صلح یاران در حال آماده سازی است. تعداد زیادی از افراد تحت نظارت ستاد ملی صبر در حال کار هستند و بر استفاده از ظرفیت بیشتر مردم برای سازش تأکید دارند.”

او اضافه کرد. “جلسات الکترونیکی برای جلوگیری از بار مشتری در هنگام تاجگذاری برگزار می شود. “همچنین ، مدیریت الکترونیکی پرونده ها باید به تدریج گسترش یابد که در آن امکانات و زیرساخت های لازم فراهم شود.”

صادقی گفت. “مبارزه با فساد یکی از سیاست های جدی در دادگستری است. همه عناصر دادگستری برای این سیاست کار می کنند. البته این به معنای فساد زیاد در دادگستری نیست ، بلکه به معنای کمی فساد در دادگستری است. ” دوست نداشت

او ادامه داد. “اخیراً ، 25 نفر پیدا شده ، احضار شده ، در شورای حل اختلاف مورد بازجویی قرار گرفته اند ، در جهت عزت بالای شوراها ، فساد جدی در این نهاد مبارزه خواهد شد.”

رئیس مرکز حل اختلاف دادگستری درباره محکومیت آرا cast صادره در شوراهای حل اختلاف گفت. توسط شوراها نقض می شود.

حدود 3.5 میلیون پرونده با شواهد مختومه شد
محمد مهدی احمدی میانجی ، اولین رئیس مرکز حل اختلاف ، حجت الاسلام و المسلمین مسلمانان نیز گفت: “ایده ایجاد شوراهای حل اختلاف از سال 1976 آغاز شد. در آن زمان مشکلات توسط بزرگان حل می شد ، در همان زمان فکر کردم که می توان از بزرگان استفاده کرد ، بنابراین نامه ای به وزیر دادگستری وقت نوشتم تا از نهاد سازش بهترین استفاده را ببرد ، زیرا تعداد پرونده ها در دادگستری زیاد است. ایده موافقت شد

یادآوری کرد. شوراهای حل اختلاف ابتدا در سه شهر فیروزآباد ، استان فارس ، درگز ، استان خراسان و رباط کریم در استان تهران برای آزمایش نقاط قوت و ضعف آنها ایجاد شد که خوشبختانه پاسخ خوبی داد و گسترش یافت.

احمدی میانجی با بیان اینکه قوه قضاییه دو رویکرد متناقض و سختگیرانه برای شوراهای حل اختلاف داشت ، گفت: پس از آیت الله شاهرود ، شایعات انحلال شوراهای حل اختلاف افزایش یافت ، اما از آنجا که آن شوراها بنیان محکمی داشتند ، نه تنها منحل نشدند ، بلکه اتحاد آنها بیشتر و بیشتر شد ، در حالی که در سال 1988 ، نیروهای 102000 نفری اکنون به 4000000 رسید. پیدا شد ، اما کار شوراها تکامل یافته است.

رئیس اول مرکز حل اختلاف گفت. “تاکنون ، حدود 3.5 میلیون پرونده با شواهد بسته شده است ، بسیاری از قتل ها مصالحه شده است ، آنها نتیجه تلاش های شوراهای حل اختلاف هستند ، اما متأسفانه ، آنها به درستی ارزیابی نشده اند.

لزوم تعیین مسئولیت های کارکنان هیئت مدیره
وی به امین حسین رحیمی ، معاون رئیس قوه قضاییه و فرهنگ ، از روسای سابق شورای حل اختلاف گفت. “تنها جایی که شاکیان از دادگاه راضی هستند ، حل و فصل موضوع با مداخله است.”

او ادامه داد. شورای حل اختلاف که اکنون معاون قوه قضائیه است ، از نظر تشکیلاتی مدتی معاون رئیس ستاد بود و سپس درگیری داشت.

رحیمی با اشاره به لزوم تعیین مسئولیت کارکنان شوراهای حل اختلاف افزود: وظیفه اصلی دادگستری اکنون وظیفه حل شوراهای حل اختلاف است ، این سهم قابل توجهی در بودجه سالانه پارلمان داشته است.

او گفت. “در بودجه کشور در سال 1999 بودجه شوراهای حل اختلاف بیش از هزار میلیارد درام افزایش یافته است که بر اساس آن می توان حداقل دستمزد را به کارمندان این شورا پرداخت کرد.

معاون رئیس منابع انسانی قوه قضاییه گفت. “یک لایحه در دولت وجود دارد که توسط آن شوراها مشکل اصلی خود را حل می کنند – صلح و سازش. اگر این لایحه به مجلس ارائه شود ، شوراها کار اصلی خود را انجام می دهند ، وضعیت کار اعضای شورا مشخص می شود.

حل اختلاف سلاحی قدرتمند در دادگستری است
در این جلسه ، رئیس سابق شورای حل اختلاف حمیدیان نیز گفت. “گره هایی که با هزار دستور برطرف نمی شوند با ریش سفید قابل حل هستند ، همه احساس تعهد نسبت به روند سازش می کنند ، تنها راه جلوگیری از ورود پرونده به سیستم دادگاه.” نکات حل اختلاف وجود دارد.

او ادامه داد. “مردم فقط یک چیز را در شوراها از دست می دهند ، و آن غم و اندوهی است که در قلب خود دارند. اگر هر مسئله ای در زمینه صلح و سازش حل شود ، دیگر در پرونده کیفری نوشته نخواهد شد.”

آشتی در 500 پرونده قتل
سپس حجت الاسلام والمسلمین علی مظفری ، رئیس سابق شورای حل اختلاف و معاون قاضی دادگستری ، افزود: “ظرفیت شوراها بسیار زیاد است و در اختیار مردم و دادگستری است ، اما از این ظرفیت به خوبی استفاده نشده است.”

رئیس سابق شورای حل اختلاف گفت. “سال گذشته ، شوراهای حل اختلاف در بیش از 500 پرونده قتل درگیر شدند و این پرونده ها حل و فصل شد.”

مظفری درباره مأموریت شوراهای حل اختلاف گفت.

معاون قوه قضاییه با اشاره به بودجه شوراهای حل اختلاف گفت: “خوشبختانه ساخت راه آهن سال گذشته به پایان رسید. با کمک کمیسیون مشترک مجلس شورای اسلامی ، بودجه شوراها به وضعیت مطلوبی رسید. البته یادگیری فنون روز آشتی نیز کار مهمی است و می توان از این توانایی حداکثر استفاده را برد.

در پایان جلسه ، آنها از طرف پنج عضو فعال شورای حل اختلاف تشکر کردند.