عمومی

با زوج خودرویی محکوم به اعدام بیشتر آشنا شوید

“هرچه شاخه های بیشتری داشته باشید ، سود بیشتری نیز خواهید داشت.” این جمله برای کسانی که دوران جوانی خود را در دهه 1980 سپری کرده اند آشنا است. فلسفه “کسب سود” در طرح های هرمی. شرکت هایی که از همین پیشنهاد استفاده کرده اند تا مردم را ترغیب کنند که هزاره ها را یک شبه قدم بزنند و به ثروت های افسانه ای دست یابند.

به گزارش سرگرمی برای همه ، پس از آنکه برخی از “سرمایه گذاران” کوچک این شرکتها فهمیدند که سود آنها حاصل نشده است ، دارایی های کوچک آنها نابود شده است ، شکایت کردند و با افزایش تعداد پرونده ها ، سرانجام مجلس شرکت ها را غیرقانونی اعلام کرد و بدین ترتیب برخی “شعبه” »: آنها به زندان رفتند.

وحید بهزادی و همسرش نجووا لشیدی ، اصلی ترین فعالیت اقتصادی خود را از اواسط دهه 1980 در یکی از همان شرکت های هرمی ، پالینور آغاز کردند. این شرکت که در پاییز سال 1989 اعلام شد ، از دستگیری عناصر اصلی آن جدا شد ، اما در سال 1998 و در سال 1998 در اولین دادرسی در پرونده نقض سایپا ، نماینده دادستان همان زوج را به عنوان عناصر اصلی این شرکت معرفی کرد و گفت که این تنها یک بانک را زمزمه می کند. حساب بین سالهای 1986 و 1988 ، این شرکت گردش مالی حدود 13 میلیارد دلار داشت و کل درآمد شرکت برای این زوج جوان بیش از 26 میلیارد دلار بود.

چگونگی اجتناب از این زوج در سال 1989 ، موضوع دیگری است ، اما آنها پس از بی اعتبار بودن طرح های هرمی تسلیم نشدند و به گسترش “زیر شاخه های” خود ادامه دادند. اما این بار به جای مردم عادی ، به سراغ افراد با نفوذ یا مدیران و بانک ها رفتند. این دو نفر با تشکیل یک مافیای خانوادگی و کمک از دیگر اعضای خانواده مانند والدین ، ​​خواهران ، خواهران و برادران خود ، 260 حساب بانکی داشتند و توانستند 3200 میلیارد دلار شستشو دهند.

این زوج به نمایندگی از خود یا خویشاوندان خود در چندین شرکت ثبت نام کرده اند و با شبکه فاسد بانک مدیران درگیر شده اند.

اما در بین بسیاری از جنایات انجام شده توسط این زوج ، بدنام ترین و پرونده آنها “پرونده تخلف سایپا” بود – برخورد دو نفر با تعداد زیادی زیرگونه در شرکت خودروسازی سایپا. همکاری با مدیرعامل ، معاون بازاریابی و فروش و همچنین مدیر دفتر برنامه ریزی فروش سایپا. در نتیجه این همکاری موفق ، خرید 6،700 خودرو فقط 30 میلیارد دلار بوده است.

روزی ، وحید و نجاوا تصمیم گرفتند که ثروت خود را در فعالیت اقتصادی تولید کنند. به این ترتیب از طریق یکی از آژانسهای شرکت “سایپا” قرارداد “مشارکت در ساخت و ساز” محصولات “سایپا” را امضا می کنند و این شرکت اتومبیل ها را به این زوج خوشبخت ، به طور متوسط ​​کمتر از پنج میلیون دلار تحویل می دهد.

اگر تا به حال فکر کرده اید که چگونه در نمایشگاههای اتومبیل صفر وجود دارد اما در بازار وجود ندارد ، چطور فروشندگان بزرگ صدها ماشین را طی چند ساعت خریداری می کنند ، اما مصرف کننده برای بدست آوردن پول باید ماه ها صبر کند. قیمت کارخانه با قیمت نماینده همان کارخانه با میلیون ها دلار تفاوت دارد یا چگونه اتفاق می افتد که موجودی چند دقیقه روز قبل از فروش خودرو و بسته شدن سایت ، پایان یابد؟ همسر محکوم خود را ببرید.

لیست ابتکارات اقتصادی و آثار زوج های جوان به حدی است که در اولین جلسه دادگاه توسط یک نماینده تمام وقت بررسی شد. اما نتیجه حاصل هزاران میلیارد دلار گردش مالی غیرقانونی بدون پرداخت یک ریال واحد مالیات ، هزاران میلیارد دلار بود که از این تعداد 24 هزار و 700 سکه و 100 کیلوگرم طلا در خانه های مجرمان پیدا شد.

سخنگوی قوه قضاییه در کنفرانس دیروز ، حکم 34 نفر از مجرمان (ارز ، سکه و اتومبیل) را که در پرونده چند وجهی شرکت داشتند ، اعلام کرد. دادگاه ویژه مبارزه با جرایم اقتصادی ، وحیدین و نجاوا را برای همه این افراد فاسد و فساد به اعدام محکوم کرد. رئیس اجرایی سابق سایپا به هفت سال زندان محکوم شده است و دو “نماینده مردم” در مجلس فعلی نیز به جرم همکاری در تخلفات سایپا به 5 سال و یک ماه زندان محکوم شده اند.

آیا باید این احکام قابل تجدید نظر باشد ، اما با فرض این حکم تائید می شود و مرد جوان دروغینی که ادعای عجیبی دارد که خود را “پادشاه ماشین” بنامد ، آیا باید بازار خودرو آرام شود؟ آیا تفاوت بین قیمت کارخانه و بازار از بین می رود؟ آیا ثبت نام برای افراد عادی آسان است برای خرید خودرویی که امروز دشوارتر از گذشته است؟ لازم نیست نگران مسائل پیچیده اقتصادی باشید تا جواب را بدانید. کافی است بدانید که سال گذشته بیش از 855 هزار اتومبیل در کشور تولید شده است که از این تعداد فقط بیش از 80 درصد زوج ها فروخته اند.

در دهه 1960 این زوج با پرداخت چند سکه طلا در سیستم بانکی به چند رئیس و معاون سیستم بانکی و پرداخت دیون خود به مدیران و نمایندگان مجلس توانستند میلیونها دلار ارز خارجی بدست آورند. رشوه خواران و رشوه خواران همواره در سیستم اداری – اقتصادی بوده و هستند. چند وقت پیش ، وحید مظلومین با عنوان “سلطان سکه ها” به اعدام محکوم شد. از آن زمان ، قیمت سکه حدود 36 درصد افزایش یافته است (2 میلیون دلار به 750 هزار دلار). وحید بهزادین و نجاوا لشیدی ، چه اعدام شدند و چه زنده ، در این بازی به پایان رسید؛ اما سوال اصلی همیشه این است که چگونه یک کلاهبردار به یک “پادشاه” تبدیل می شود.

انتهای پیام