استان ها

فعالتر شدن شوراهای حل اختلاف روستایی، در احیای بیشتر صلح و سازش

به گزارش خبرگزاری سرگرمی برای همه ، به نقل از روابط عمومی دادگستری کهگیلویه و بویراحمد و دادگستری و در خبرگزاری ایالت میزان میزان ، اولین جلسه استراتژیک شوراهای حل اختلاف کشور برای برنامه ریزی سال برگزار شد. 1400 به رهبری دکتر نگین تاجی.
در این جلسه ، دکتر نگین تاجی ذکر کرد که یکی از برنامه های سند تحول سیستم قضایی ، گسترش فعالیت های شوراهای حل اختلاف به منظور ایجاد صلح و سازش است.
قاضی عالی رتبه دولت افزود. “با توجه به اینکه پلیس جدید در مناطق روستایی می تواند به منبع صلح و سازش در قلمرو پلیس تبدیل شود ، ما جلسه ای را با پلیس در این زمینه برگزار خواهیم کرد.”
در پایان ، دکتر نگین تاجی اشاره کرد که در یکی از این روزها جلسه ای ماهانه برای هماهنگی با شوراهای حل اختلاف شهر و روستا در دادگستری برگزار می شود.
پس از این جلسه ، معاون رئیس دادگستری کهگیلویه و بویراحمد و رئیس شوراهای حل اختلاف اظهار کرد. ،
سید محمد ابراهیم ساجدی افزود: سال گذشته ، نرخ آشتی صلح این ایالت 41 درصد بود.
او گفت. در سال 1399 ، 8381 پرونده توسط دادسرای عمومی و انقلاب منطقه برای برقراری صلح بین طرفین به شوراهای حل اختلاف ارسال شد که 2،425 مورد با سازش حل و فصل شد.
او افزود. “این تعداد در مجموع با 2897 پرونده مصالحه در 7223 پرونده در دادگاه انقلاب همراه بود.”
معاون رئیس دادگستری منطقه با اشاره به اینکه در ابتدای سال 1399 پرونده های باقی مانده سال های گذشته 788 پرونده بود ، گفت: “سال گذشته 46678 پرونده به شوراهای حل اختلاف منطقه ارسال شد و در دوره مذكور 46،000 و 764 پرونده مختومه شد كه 86 پرونده از سالهای گذشته منتفی شد.
در پایان ، رئیس شورای حل اختلاف کهگیلویه و بویراحمد گفت:

شوراهای حل اختلاف روستایی تلاش های خود را برای صلح و سازش بیشتر افزایش می دهند

شوراهای حل اختلاف روستایی در پیشبرد صلح و سازش فعال هستند

48: