اجتماعی

نجات جان ۲.۵ میلیون نفر با کاهش مصرف این ماده غذایی

سرگرمی برای همه/ خراسان رضوی اکثر مردم در سراسر جهان نمک زیادی را در رژیم غذایی خود مصرف می کنند که منجر به فشار خون بالا و سایر مشکلات سلامتی می شود. اگر مردم نمک مصرفی خود را به میزان توصیه شده توسط سازمان بهداشت جهانی و کمتر از پنج گرم در روز کاهش دهند، تخمین زده می شود که از مرگ 2.5 میلیون نفر در سال جلوگیری شود.

اکنون یک تیم تحقیقاتی در دانشگاه میجی ژاپن و یک شرکت ژاپنی مواد غذایی و نوشیدنی با تحریک الکتریکی زبان با دستگاهی عصایی شکل، راه جدیدی برای افزایش شوری و طعم بالقوه غذاهای کم سدیم یافته اند.

این یافته‌ها می‌تواند به راه‌های سالم‌تری برای مردم برای لذت بردن از طعم کامل غذاهای شور منجر شود. در حالی که رژیم های کم سدیم را حفظ کنید.

کاجی یوشینوبو، محقق اصلی این مقاله در دانشگاه میجی در ژاپن، گفت: بسیاری از مردم تقریبا دو برابر مقدار توصیه شده توسط سازمان بهداشت جهانی نمک مصرف می کنند. این استاندارد را نمی توان با تلاش های کوچک کاهش نمک برآورده کرد و به یک راه حل جدی نیاز است.

این مطالعه یک رویکرد مهم است زیرا نشان می دهد که کاهش 30 درصد نمک با تحریک الکتریکی قابل دستیابی است.

کاجی و همکارانش یک شکل موج تحریک الکتریکی را طراحی کردند که در دامنه و فرکانس بهینه شده بود تا شوری غذاهای کم سدیم را افزایش دهد و گروهی متشکل از 31 شرکت کننده را برای آزمایش آن به کار گرفتند.

نتایج نشان می دهد که تحریک الکتریکی شوری نمونه کم سدیم را تا سطحی قابل مقایسه با نمونه شاهد افزایش داد که حدود 40 درصد نمک بیشتری داشت. بنابراین چنین ابزاری می تواند مصرف نمک را تا 30 درصد کاهش دهد.

تحقیقات قبلی نشان داده‌اند که تحریک زبان با جریان الکتریکی ضعیف می‌تواند بر یون‌های باردار که کلرید سدیم را برای مهار یا افزایش شوری تشکیل می‌دهند، تأثیر بگذارد. با این حال، مطالعه حاضر اولین مطالعه ای است که مصرف نمک را در افرادی که از رژیم غذایی کم سدیم پیروی می کنند، بررسی می کند.

این مطالعه در مجله Frontiers in Virtual Reality منتشر شده است.

انتهای پیام