اجتماعی

۹ ماده غذایی برای رفع چین و چروک‌های صورت

علاوه بر گذشت زمان، عوامل دیگری نیز وجود دارد که می تواند منجر به آسیب پوست و ایجاد لکه، سوزش و چین و چروک شود. البته، اگرچه پیری نقش مهمی در ایجاد چین و چروک پوست دارد، اما این تغییر را می توان با محلول های تغذیه ای به تأخیر انداخت یا با شدت کمتری تجربه کرد.

به گزارش سرگرمی برای همه، روش ها، درمان ها و مداخلات زیادی برای کاهش یا معکوس کردن علائم پیری پوست وجود دارد. در این میان نقش غذا را نیز نباید نادیده گرفت. غذا در تمام جنبه های سلامت به خصوص سلامت پوست بسیار مهم است.

به گفته دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت، سالم ترین گزینه های غذایی برای جوان نگه داشتن پوست و از بین بردن چین و چروک های صورت عبارتند از:

_ ماهی. ماهی های آب سرد مانند سالمون، ساردین، سالمون و غیره منابع خوبی از پروتئین هستند که نقش مهمی در حفظ و ترمیم سلامت پوست دارند. توصیه می شود در برنامه غذایی هفتگی مصرف 3 وعده ماهی را فراموش نکنید.

_ روغن زیتون. این یکی از سالم ترین چربی های غیراشباع است و حاوی اسیدهای چرب امگا 3، ویتامین ها و سایر مواد مغذی است. روغن زیتون حاوی اسید اولئیک است که به مرطوب شدن پوست و رفع چین و چروک پوست کمک می کند.

_ شبازی شاهیدارای سطح بالایی از پتاسیم است که با اسیدیته بدن مقابله می کند و نقش مهمی در تصفیه خون دارد. بنابراین، این سبزی را می توان ابزاری عالی برای مبارزه با مشکلات پوستی مانند راش، اگزما، آکنه، عفونت ها و چین و چروک های زودرس در نظر گرفت.

زردچوبه: این یکی از بهترین گزینه های غذایی برای کمک به از بین بردن چین و چروک های پوست و همچنین کاهش التهاب است. این ادویه همچنین به افزایش سطح آنزیم گلوتاتیون-S-ترانسفراز در خون کمک می کند. این آنزیم نقش مهمی در سم زدایی، شفاف و سالم نگه داشتن پوست دارد.

_ زغال اخته سرشار از آنتی اکسیدان است که چین و چروک را از بین می برد، از پیری زودرس پوست جلوگیری می کند و خاصیت ارتجاعی پوست را حفظ می کند.

شکلات تلخ. کاکائو در برابر اثرات مضر آفتاب محافظت می کند و در نتیجه از پیری زودرس جلوگیری می کند. شکلات تلخ دارای سطح بالایی از آنتی اکسیدان است و نقش مهمی در مراقبت از قلب و عروق و کاهش خطر تصلب شرایین دارد.

نارگیل. استفاده از نارگیل باعث تقویت بافت همبند پوست شده و پوست را صاف، سفت و انعطاف پذیر می کند. می توانید روغن نارگیل را مستقیماً روی پوست بمالید و روی چین و چروک ها ماساژ دهید.

آووکادو. به دلیل سطح بالای اسید اولئیک موجود در آن، پوست آسیب دیده را ترمیم می کند. می توانید پوره آووکادو را مستقیماً روی پوست قرار دهید.

_ ماست. محصولات پروبیوتیک به تنظیم پاسخ سیستم ایمنی بدن کمک می کنند و در عین حال التهاب را در بدن کاهش می دهند و در نتیجه از بروز آکنه و کاهش چین و چروک پوست جلوگیری می کنند.

انتهای پیام