فرهنگ و هنر

منابع طبیعی مجوزی برای جاده‌کشی در کوه الوند صادر نکرده است

در روزهای اخیر تصاویر کامیون هایی که در بالای الوند کار می کنند منتشر شده اند و کوه را نابود می کنند. اگرچه این عملیات با اجازه اداره منابع طبیعی در حال انجام است ، اما مدیرکل دفتر منابع طبیعی همدان گفت: این آژانس مجوز این عملیات را نداده است و اکنون در حال بررسی است که آیا این جاده ترک خورده است یا تعمیر شده است. این

در مصاحبه با سرگرمی برای همه ، اسفندیار خزا او بیان کرد. “اداره کل منابع طبیعی همدان مجوز ساخت جاده در کوه الوند صادر نکرده است. البته باید در نظر داشت که مدیریت بخشی از شهر همدان براساس تصمیم شورای عالی جمهوری اسلامی بر عهده اداره ساخت و ساز راه و شهرسازی استان است. برهمین اساس تصمیم گرفته شد با رهبری اداره راه و شهرسازی و فراتر از آن با اداره منابع طبیعی حفظ حریم خصوصی ، که همان محافظت از محرمانه است ، حفظ شود.

مدیرکل منابع طبیعی استان همدان با اشاره به اینکه بخشی از این راه سازی در چارچوب اداره راه و شهرسازی و بخش دیگر در حوزه منابع طبیعی انجام شده است ، گفت:

خزایی گفت: همکاران من از اداره کل منابع طبیعی بلافاصله پس از اطلاع از ساخت جاده در دشت میشا در محل مسیر قله الوند حضور داشتند. “آنگاه به سادگی متوجه شدیم. اول از همه ، باید تصمیم گرفت که آیا این اقدام راهی برای تقسیم و تخریب جاده است یا راهی برای اصلاح آن است.

او ادامه داد. “ما در حال حاضر با همکاری اداره راه و شهرسازی در حال بررسی این موضوع هستیم.” اگر ثابت شود که این ساخت و ساز راهی برای تقسیم و تخریب میادین است ، اقدامات قانونی انجام می شود.

مدیر کل منابع طبیعی همدان در پاسخ به این سوال که آیا تخریب ناشی از نصب کابل های اتومبیل در جاده کوهستانی بوده است ، گفت:

به گزارش سرگرمی برای همه ، فعالان میراث فرهنگی همدان می گویند که یک سانحه رانندگی در پیاده رو معروف زیگزاگ اتفاق افتاد که کوهنوردان از میدان میشا به سمت بالا حرکت می کردند. شایعاتی وجود داشت مبنی بر اینکه نهادهای مختلفی از جمله هلال احمر و افراد مسئول کابل ماشین گنجم قصد پیگیری این پرونده را دارند اما هر بار مخالفت برخی ادارات مانند شورای شهر یا سایر نهادها وجود داشت. لازم به ذکر است بخشی از کوه الوند در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

انتهای پیام